Page 14 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 14

5.  Przeczytaj zdania. W każdym zdaniu podkreśl wyrazy, które odpowiadają na pytanie: co robimy?


                  W naszej klasie przestrzegamy zasad dobrej współpracy.


                  Opowiadamy o swoich sukcesach i porażkach.


                  Pomagamy sobie w osiąganiu sukcesów.


                  Dbamy o kulturę dyskusji i słuchamy uważnie, co mówią inni.


                  Potrafimy przeprosić za swoje zachowanie i dotrzymujemy obietnic.


                  Przekształć zdania tak, jakbyś mówił/a o sobie. Przepisz zdania do zeszytu.


              6.  Przeczytaj zdania. Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności. Ułóż z  nich  opowiadanie
                  i przepisz do zeszytu.

                       Rodzice są dumni ze swojego syna.


                       Myśli o tym, że teraz będzie miał więcej obowiązków.


                       Chłopiec ucieszył się z takiego prezentu.


                       Z małym pieskiem trzeba często wychodzić na podwórko.



                         Janek to odpowiedzialny chłopiec, dobrze opiekuje się swoim
                        pieskiem.


                        Trzeba dbać o to, aby w jego misce zawsze była świeża woda.


                   1  Babcia kupiła Jankowi małego pieska.



              7.  Wypisz z tytułu oraz z pierwszej zwrotki wiersza (podr. pol.-społ. cz. 1 s. 16.) wyrazy z ch. Dopisz
                  do nich takie wyrazy, w których ch wymienia się na sz. Wzór: brzuch- brzuszek



















    12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19