Page 14 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 14
5. Przeczytaj zdania. W każdym zdaniu podkreśl wyrazy, które odpowiadają na pytanie: co robimy?
W naszej klasie przestrzegamy zasad dobrej współpracy.
Opowiadamy o swoich sukcesach i porażkach.
Pomagamy sobie w osiąganiu sukcesów.
Dbamy o kulturę dyskusji i słuchamy uważnie, co mówią inni.
Potrafimy przeprosić za swoje zachowanie i dotrzymujemy obietnic.
Przekształć zdania tak, jakbyś mówił/a o sobie. Przepisz zdania do zeszytu.
6. Przeczytaj zdania. Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności. Ułóż z nich opowiadanie
i przepisz do zeszytu.
Rodzice są dumni ze swojego syna.
Myśli o tym, że teraz będzie miał więcej obowiązków.
Chłopiec ucieszył się z takiego prezentu.
Z małym pieskiem trzeba często wychodzić na podwórko.
Janek to odpowiedzialny chłopiec, dobrze opiekuje się swoim
pieskiem.
Trzeba dbać o to, aby w jego misce zawsze była świeża woda.
1 Babcia kupiła Jankowi małego pieska.
7. Wypisz z tytułu oraz z pierwszej zwrotki wiersza (podr. pol.-społ. cz. 1 s. 16.) wyrazy z ch. Dopisz
do nich takie wyrazy, w których ch wymienia się na sz. Wzór: brzuch- brzuszek
12