Page 9 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 9

Wojtek spod Monte Cassino – być z kimś, to być dla kogoś               2


             1.  Wypisz z węża wyrazowego pary wyrazów, które pokazują zasadę dźwięczności i bezdźwięcz-
                 ności. Zaznacz w tych wyrazach zielonym kolorem litery oznaczające głoski dźwięczne, które
                 brzmią w wymowie bezdźwięcznie.

                 Wzór: rów-rowy










                  sówkabródkamrówkagłówkabrzózkakrówkabrodabrzozagłowasowamrowiskokrowa



















             2.  Przeczytaj wyrazy w ramce. Zapisz je parami według wzoru.


                                           Tomek    biegi    koty    wrak
                                           kody    frak    domek    piegi




                 wiozła – wiosła










             3.  Uzupełnij zdania wyrazami: żółw, chleb lub walizka w odpowiedniej formie.


                 Hania zjadła kromkę                                     z masłem czekoladowym.




                 Stenia kupiła w sklepie zoologicznym małego                                          .



                 Tomek zdjął z szafy wielką                                    .



                 Podkreśl wyrazy, w których występuje głoska bezdźwięczna.


                                                                                                                7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14