Page 9 - 881589_OTO_JA_PISZE_kl-3
P. 9
Wojtek spod Monte Cassino – być z kimś, to być dla kogoś 2
1. Wypisz z węża wyrazowego pary wyrazów, które pokazują zasadę dźwięczności i bezdźwięcz-
ności. Zaznacz w tych wyrazach zielonym kolorem litery oznaczające głoski dźwięczne, które
brzmią w wymowie bezdźwięcznie.
Wzór: rów-rowy
sówkabródkamrówkagłówkabrzózkakrówkabrodabrzozagłowasowamrowiskokrowa
2. Przeczytaj wyrazy w ramce. Zapisz je parami według wzoru.
Tomek biegi koty wrak
kody frak domek piegi
wiozła – wiosła
3. Uzupełnij zdania wyrazami: żółw, chleb lub walizka w odpowiedniej formie.
Hania zjadła kromkę z masłem czekoladowym.
Stenia kupiła w sklepie zoologicznym małego .
Tomek zdjął z szafy wielką .
Podkreśl wyrazy, w których występuje głoska bezdźwięczna.
7