Page 45 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 45
1. Powiedz, o jakich liczbach mówią dzieci.
Największa liczba Najmniejsza liczba
trzycyfrowa. trzycyfrowa.
Największa liczba trzy- Najmniejsza liczba trzy-
cyfrowa, w której żadna cyfrowa, w której żadna
cyfra się nie powtarza. cyfra się nie powtarza.
2. Napisz w zeszycie, słownie i za pomocą cyfr, podane liczby.
3 j 2 s 0 d 1 t 8 d 5 s 1 j 9 s 4 t 8 j 6 d
7 d 3 s 0 j 5 s 3 t 7 j 1 d 8 s 3 t 8 j 0 d
ROZWIĄŻ ZADANIA GRAŻYNY
1. Na spacer po lesie wybrały się trzy klasy trzecie. Ile dzieci spaceruje po lesie, jeśli wiadomo, że
z klasy 3a wyruszyło 29 uczniów, z klasy 3b o 21 uczniów mniej niż z klasy 3a, a z klasy 3c dwa
razy tylu uczniów, ilu z klasy 3b?
2. Liczba naklejek ze zdjęciami ziół w albumie Eryka jest 4 razy większa od liczby naklejek ze
zdjęciami owadów, których mam 100 w moim albumie. Ile naklejek ma Eryk?
3. Cezary, Wojtek i ja sklejaliśmy modele samolotów. Cezary ma o 8 modeli mniej, niż ma Wojtek,
a ja mam dwa razy tyle modeli, ile ma Cezary. Ile modeli mam ja, a ile ma Cezary, jeśli Wojtek
ma 15 modeli?
3. Narysuj w zeszycie kod drogi wiewiórki do dziupli tak, by po drodze pozbierała wszystkie żo-
łędzie. Wiewiórka przechodzi przez każde pole tylko raz. Porusza się w pionie i poziomie. Nie
może przejść przez czerwone pola.
43