Page 45 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 45

1.  Powiedz, o jakich liczbach mówią dzieci.



                                Największa liczba                Najmniejsza liczba
                                trzycyfrowa.                     trzycyfrowa.





                           Największa liczba trzy-              Najmniejsza liczba trzy-

                           cyfrowa, w której żadna              cyfrowa, w której żadna
                           cyfra się nie powtarza.              cyfra się nie powtarza.




             2.  Napisz w zeszycie, słownie i za pomocą cyfr, podane liczby.

                       3 j 2 s 0 d                  1 t 8 d 5 s 1 j                9 s 4 t 8 j 6 d


                       7 d 3 s 0 j                  5 s 3 t 7 j 1 d                8 s 3 t 8 j 0 d



          ROZWIĄŻ ZADANIA GRAŻYNY

             1.  Na spacer po lesie wybrały się trzy klasy trzecie. Ile dzieci spaceruje po lesie, jeśli wiadomo, że
                 z klasy 3a wyruszyło 29 uczniów, z klasy 3b o 21 uczniów mniej niż z klasy 3a, a z klasy 3c dwa
                 razy tylu uczniów, ilu z klasy 3b?

             2.  Liczba naklejek ze zdjęciami ziół w albumie Eryka jest 4 razy większa od liczby naklejek ze
                 zdjęciami owadów, których mam 100 w moim albumie. Ile naklejek ma Eryk?

             3.  Cezary, Wojtek i ja sklejaliśmy modele samolotów. Cezary ma o 8 modeli mniej, niż ma Wojtek,
                 a ja mam dwa razy tyle modeli, ile ma Cezary. Ile modeli mam ja, a ile ma Cezary, jeśli Wojtek
                 ma 15 modeli?

             3.  Narysuj w zeszycie kod drogi wiewiórki do dziupli tak, by po drodze pozbierała wszystkie żo-
                 łędzie. Wiewiórka przechodzi przez każde pole tylko raz. Porusza się w pionie i poziomie. Nie
                 może przejść przez czerwone pola.























                                                                                                        43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50