Page 114 - 880830_Plastyka 5
P. 114

Wykaz dysponentów praw autorskich do obrazów i zdjęć zamieszczonych w publikacji:

       Shutterstock. com: mamanamsai (czerwony kubek, s. 7); Anke van Wyk (zielona filiżanka, s. 7); Flipser (gruszka, s. 7); elegeyda (dzbanek, s. 8); Kyselova Inna (winogrona, s. 8); stockphoto
       mania (gołąb, s. 8); Feng Yu (zaznaczanie światłocienia, s. 9); Bryan Busovicki (posąg anioła, s. 11); Veniamin Kraskov (La Sagrada Familia w Barcelonie, s. 11); thipjang (rysunek naskalny, s. 12);
       Irina Mosina (martwa natura, s. 16); Nailia Schwarz (martwa natura, s. 16); Ivonne Wierink (martwa natura, s. 16); Kanate (nasycenie barw, s. 21); Plateresca (plamy akwarelowe, s. 23); osmak
       olga (plamy akwarelowe, s. 23); Rudchenko Liliia (plamy akrylowe, s. 23); Sweet Art (plamy akrylowe, s. 23); S-BELOV (stokrotki, s. 27); Fresh Stock (ogród i dom, s. 27); TERMSIRISAKUL (ogród,
       s. 27); Irina Afonskaya (wiosenny ogród, s. 27); Misheneva Olesia (plama miękka, s. 28); paintings (plama ostra, s. 28); Piyato (plama kontur, s. 28); emperorcosar (Vinicunca, Góra Kolorów,
       Peru, s. 30); suronin (Kolorowe góry Zhangye Danxia, Chiny, s. 30); J. Palys (lapis lazuli, s. 30); Mona Makela (ochra żółta, s. 30); Mona Makela (ochra czerwona, s. 30); Arina P Habich (barwni-
       ki naturalne, s. 30); Nikki Zalewski (tęcza, s. 32); Oksana Alekseeva (geometryczne kształty, s. 34); ADELART (koła, s. 35); Stanislav Ratushnyi (koła, s. 35); Nikolaeva (s. 35); Alla Turchyna (koła,
       s. 35); Sadik Gulec (mozaiki w bazylice Hagia Sophia, s. 36); Artsem Martysiuk; psamtik; Olga Selyutina (tessery, s. 36); YulyYulia; martinlubpl (postacie kolorowe, s. 47); whiteisthecolor;
       pimchawee (postacie czarne, s. 47); fuyu liu; Anson0618 (pejzaże, s. 52); Karol Kozlowski (Floralis Genérica, s. 56); Joao Virissimo (Wrota chmur, s. 56); Melanie Lemahieu; Padmayogini, Andrii
       Zhezhera (rzeźby: Anish Kapoor, s. 57); karakotsya (abstrakcyjne twarze, s. 65); Tyler Olson; Robert Kneschke; adriaticfoto; gpointstudio (sceny rodzajowe, s. 66); BLACKDAY (śniadanie, banan,
       s. 73); Alexey_Arz (śniadanie, rogalik, s. 73); saltodemata (bukiet, s. 78); 7th Son Studio (wianek, s. 78); 1986OmegaTribe (ikebana, s. 78); Pressmaster, Rawpixel.com, AlenKadr (fotografie
       nakryć stołowych, s. 81); Buturlimov Pavlo (buty), F. Serra Mubeccel Gulturk (lampa), Evgeniya Porechenskaya (słuchawki), Angyalosi Beata (młynek), Evgeniya Porechenskaya (torebka, naszyj-
       nik), Kalamurzing (dziewczynka), Vlad Teodor (płaszcz), Zovteva (czajnik), Evgeniya Porechenskaya (dresik, kapelusz), kibri_ho (fotel, stolik), Toghrulgurbanov22 (szpilki), ivastasya (kurtka, róż),
       Bas Nastassia (wieloryb, poduszka), ampcool (kubek), Foryoui3 (okulary), fneun (wazon), Lars Christensen (samolot, auto), Scanrail1 (pociąg), Sergiy1975 (ciężarówka), Greg Biggs (traktor),
       Evgeniya Porechenskaya (czapka), s. 82–83; M. Shcherbyna (flaga polska, s. 84); julymilks (kartka – niedźwiedź, s. 87); Molesko Studio (kartka – rower, s. 87); Irene Osier (kartka – dziecko, s. 87);
       COCOart (kartka motywacyjna, s. 87); Oksana Alekseeva (ilustracja do bajki, s. 89); Sarunyu_foto; fotosutra (aparat fotograficzny – lustrzanka tradycyjna i klisza, s. 90); Pakhnyushchy; maxpro
       (lustrzanka, kompakt cyfrowy, s. 90); Andrea Raffin (fotografia prasowa, s. 91); tarczas (fotografia sportowa, s. 91); Stephen Finn (występ teatru ulicznego, s. 94); df028 (scena z baletu, s. 95);
       Jordi Prat Puig (filiżanka, s. 98); Masalski Maksim (kubek, s. 98); gorra (stolik, s. 98); charl898 (fotel, s. 98); Room27 (fotel nowoczesny, s. 98); Timmary (dzbanek, s. 98); tale (odkurzacz,
       s. 98);Vince Adam (storczyk, s. 100); FotoRequest (zając, s. 100); Luke Shelley (altannik, s. 100); Mirek Nowaczyk (wnętrze zagrody w Zalipiu, s. 107); Milosz Maslanka (ściana domu z Zalipia,
       s. 107); HUANG Zheng (dekoracje okien z Zalipia, s. 108); RedKoala (motyw polskiej dekoracji ludowej, s. 108); Wiola Wiaderek (fragment damskiego stroju łowickiego, s. 108); Grzegorz Wrze-
       cionowski: fotografie Krok po kroku (frotaż 1–4, s. 15; kolaż 1–4, s. 25; witraż 1–4, s. 39; przestrzenny krajobraz 1–4, s. 55; kask eko 1–4, s. 97); różne rodzaje oświetlenia 1–3, s. 16; rzeźba
       z aluminium 1–2, s. 57; grafik – ilustrator przy pracy, s. 88; pawie pióro, s. 109; czerwone korale, s. 109; Archiwum: Vincent van Gogh Głowa kobiety, s. 9; Caravaggio Powołanie św. Mateusza,
       s. 11, s. 17; Władysław Skoczylas Pejzaż podhalański, s. 11; Vincent van Gogh Kruki nad polem zboża, s. 12, s. 17; Albrecht Dürer Czterej jeźdźcy Apokalipsy, s. 13; Leonardo da Vinci Głowa Ledy,
       s. 16; rysunek Henri de Toulouse-Lautrec Na balu, s. 17; Georges de la Tour Zapłata należności, s. 17; André Derain Pont de Charing Cross © Andrè Derain/The Bridgeman Art Library, s. 20;
       Henryk Szczygliński Wiosna, s. 21; Julian Fałat Pejzaż zimowy z Bystrej, s. 22; Władysław Wankie Samotna w parku, s. 24; Joan Miró Narodziny świata © 2018 Jean Miró, s. 24; Maurice Denis
       Kobieta w niebieskim, s. 24; Edgar Degas Błękitne tancerki, s. 26; Vincent van Gogh Słoneczniki, s. 26; Paul Gauguin Tahitańskie kobiety na plaży, s. 28; Józef Chełmoński Podczas deszczu, s. 28;
       Jacob van Ruisdael Pejzaż zimowy, s. 29; Max Kurzweil Pani w żółtej sukni, s. 29; Hassam Childe Piąta aleja i skwer Waszyngtona w słońcu, s. 29; William Turner Ostatnia podróż Temeraire’a,
       s. 32; Claude Monet Impresja, wschód słońca, s. 32; Gustave Caillebotte Paryż. Deszczowy dzień, s. 33; Jan Vermeer Dziewczyna czytająca list, s. 33; Józef Pankiewicz Rynek Starego Miasta
       w Warszawie nocą, s. 33; Stanisław Wyspiański Bóg Ojciec – Stań się!, s. 37; Louis Comfort Tiffany, lampa Wisteria, s. 38; Gustave Caillebotte Widok dachów (śnieg), s. 40; Jan Vermeer Mle-
       czarka, s. 40; Andrea Mantegna Studium Chrystusa, s. 40; Adam Elsheimer Ucieczka do Egiptu, s. 40; Max Kurzweil Rybak, s. 40; mozaika Cesarzowa Teodora, s. 41; Giotto di Bondone Wniebo-
       wstąpienie Jana Ewangelisty, s. 41; rozeta ze średniowiecznej katedry w Chartres, s. 41; Louis Comfort Tiffany Anioł Zmartwychwstania, s. 41; Rafael Santi Madonna Sykstyńska, s. 44; Auguste
       Renoir Parasolki, s. 44; Georges Seurat Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte, s. 45; Tadeusz Makowski Jazz, s. 45; Giovanni Lorenzo Bernini Dawid, s. 45; Michał Anioł Dawid, s. 45;
       Caravaggio Ekstaza św. Franciszka, s. 45; Prace hutnicze – malowidło na ścianie grobowca księcia Rekhmire, s. 48; Rafael Santi Zaślubiny Marii z Józefem, s. 49; Józef Pankiewicz Wóz z sianem,
       s. 50; Leonardo da Vinci Madonna z kądzielą, s. 51; Stefan Filipkiewicz Pejzaż tatrzański, s. 51; Edgar Degas Cztery tancerki, s. 53; Malowidło z egipskiego grobowca, s. 58; Guy Rose Pole maków,
       s. 58; Claude Monet Most Waterloo w Londynie, s. 58; Cesare da Sesto Madonna z Dzieciątkiem, s. 58; Paul Signac Portret Feliksa Fénéon, s. 59; Edouard Manet Balkon, s. 59; Umberto Boccio-
       ni Zamieszki w galerii, s. 59; Pierre-Auguste Renoir Letni pejzaż, s. 59; Leonardo da Vinci Mona Lisa, s. 62; Francisco Goya Portret rodziny Karola IV, s. 63; Pablo Picasso Portret Dory Maar
       © Succession Picasso 2018, s. 63; Rembrandt van Rijn Autoportret 1628, 1643, 1661, s. 64; Jacek Malczewski Autoportret w zbroi, s. 64; Stanisław Wyspiański Autoportret, s. 64; Józef Cheł-
       moński Bociany, s. 66; Jan Matejko Konstytucja 3 maja 1791 roku, s. 67; Piotr Michałowski Szarża w wąwozie Somosierra, s. 67; Leonardo da Vinci Ostatnia wieczerza, s. 68; Jerzy Kossak Cud
       nad Wisłą 15 sierpnia 1920 roku, s. 68; Camille Corot Most Augusta w Narni, s. 69; Bernardo Bellotto Canaletto Widok na Krakowskie Przedmieście od strony Bramy Krakowskiej, s. 69; Stanisław
       Masłowski Wschód księżyca, s.70; Iwan Ajwazowski Statek w czasie sztormu, s. 70; Balthasar van der Ast Wazon kwiatów przy oknie, s. 71; Floris van Dijck Martwa natura z serami i owocami,
       s. 71; Alexander Adriaenssen Martwa natura z ostrygami, s. 71; Martin Schongauer Gryf, s. 71; Paulus Potter Byczek, s. 74; Anonimowy artysta (tkacz), Dama z jednorożcem: Wzrok, s. 75;
       Paolo Uccello Święty Jerzy i smok, s. 75; Anonimowy miniaturzysta, Bestiariusz z Rochester, s. 75; Anonimowy miniaturzysta, ilustracja z księgi ze zbiorów Biblioteki Bodlejańskiej, s. 75; Pieter
       Jansz Saenredam Stary ratusz w Amsterdamie, s. 76; Willem Claesz Heda Martwa natura ze złoconym kielichem, s. 76; Andrea del Sarto Portret Baccio Bandinelli, s. 76; Kazimierz Malewicz
       Martwa natura, s. 76; Giuseppe de Nittis Serpentyna, Hyde Park, s. 76; Ferdinand Hodler Portret Gertrudy Muller, s. 76; Andries van Eertvelt Bitwa pod Lepanto, s. 77; Dante Gabriel Rossetti
       Zwiastowanie, s. 77; Odilon Redon Kalwaria, s. 77; Paolo Uccello Bitwa pod San Romano, s. 77; Benvenuto Cellini, Saliera, s. 80; porcelana sewrska, filiżanka i spodek, s. 80; Bernard Molitor
       Sekretera dębowa, s. 80; Nicéphore Niépce Widok z okna pracowni, s. 90; Marian Krysztofik Wilno. Kościół św. Jana nocą, s. 91; Kadr z filmu Wyjście robotników z fabryki Lumière w Lyonie,
       s. 92; Wnętrze teatru w Londynie, s. 94; Scenografia – elementy architektoniczne, kostiumy i rekwizyty, s. 95; haft, s. 109; BE&W: Najświętsza Maria Panna Pięknego Szkła, katedra pod we-
       zwaniem NMP w Chartres, s. 37; Marc Chagall, witraże w katedrze w Reims, s. 38; Aleksander Benois, projekt sceny baletu Pietruszka Igora Strawińskiego, s. 58; East NEW: kadr z filmu fabu-
       larnego Opowieści z Narnii: lew, czarownica i stara szafa, s. 96; haft kaszubski, s. 104; Kadr z filmu Alicja po drugiej stronie lustra, s. 93; fotografia z przedstawienia Cisza w Troi, Teatr Biuro
       Podróży, s. 99; Muzeum w Łowiczu: kodra, gwiozda, kwiaty z bibuły, pająk, s. 106; Muzeum Pisanki, Ciechanowiec: kraszanki opolskie, pisanki oklejane wycinankami, pisanki wykonane tech-
       niką batikową, pisanki kurpiowskie oklejane sitowiem, s. 105; Photo Power: Max Ernst Skamieniały las © ADAGP, Paris 2018, s. 14; John Atkinson Grimshaw Śnieg i mgła, s. 29; Kazimierz
       Malewicz Trzy dziewczyny, s. 59; Charlie Baird/The Bridgeman Art Library/Photo Power: Charlie Baird Martwa natura z karczochem, s. 72; projekt kostiumu teatralnego do przedstawienia Sen
       nocy letniej, s. 95; plakat Kocham. Nie biję © kochamniebije.pl, s. 86; Tomasz Kozłowski: ilustracja do bajki Czerwony Kapturek, s. 88; Panoramiczny Happening Morski, Tadeusz Kantor, Łazy,
       1967, fot. Eustachy Kossakowski © Anka Ptaszkowska, s. 96; Documentation of rockcarving using the rubbing techniqueinHede,Kvilleparish,Kvillehundred,Tanummunicipality,Bohuslän,Västra
       Götalandcounty,Sweden//Asafredell//https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:GNU_Free_Documentation_License,_version_1.2: dokumentacja reliefu za pomocą techniki frotażu,
       s. 14; FaceToFace/REPORTER/EAST NEWS: kadr z filmu Alicja w Krainie Czarów, reż. Tim Burton, s. 98; ilustracja na okładce – Elżbieta Wasiuczyńska, projekt graficzny okładki – Ewa Stiasny;
       wydawnictwo Bajka 2010, s. 88; MAREK BAZAK/East News: tasiemka, wnętrze izby łowickiej, s. 106; MAREK LASYK/REPORTER/East News: fotografia ze spektaklu Szpak Fryderyk, czyli bajka
       o szczurach, Teatr Groteska, Kraków, s. 99; Muzeum Podlaskie w Białymstoku: dywan janowski, s. 104; Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie: skrzynia kujawska, s. 104; Photo Scala,
       Florence / PhotoPower: Henri Matisse Harmonia czerwieni © 2018 Succession H. Matisse, s. 22; PIXAR ANIMATION STUDIOS/WALT DISNEY PICTURES / Album/EAST NEWS: kadr z filmu Merida
       Waleczna, reż. Mark Andrews, Brenda Chapman; Plakat Polski, Galeria w BUW/ Jan Młodożeniec: Jan Młodożeniec Wiosenny Salon Plakatu Polskiego 1990, s. 86; Productio/Kobal//EAST
       NEWS: kadr z filmu Twój Vincent (Loving Vincent), reż. Dorota Kobiela, Hugh Welchman, s. 93; Teatr Groteska, Kraków: fotografia ze spektaklu Brzydkie kaczątko, s. 94; Zachęta Narodowa Ga-
       leria Sztuki: Paweł Susid, Bez tytułu (piątek, sobota, niedziela), 1998, s. 85; Consuelo Hernàndez La estacion de lago, 2010, VEGAP, 2018: Consuelo Hernández Stacja jezioro, s. 66; Nicholas de
       Staël Plaża w Agrigento © ADAGP, Paris 2018/ Power Photo, s. 22; Bridgeman: Henri Matisse Martwa natura z ostrygami © 2018 Succession H. Matisse, s. 72; Henri Cartier-Bresson Paryż. Plac
       Europy. Dworzec Świętego Łazarza © Henri Cartier-Bresson, s. 91; Zdzisław Witwicki, ilustracja do książki Z przygód krasnala Hałabały © Witwicki Zdzisław, s. 88; Wydawnictwo Muchomor:
       Jan Bajtlik, Agnieszka Malmon, ilustracja do książki Bitwa pod Grunwaldem 1410, s. 89; Jacek Lamparski, fotografie strojów ludowych: kujawski, łowicki, kurpiowski, biskupiński, sieradzki,
       opoczyński, podlaski, śląski, krakowski, rzeszowski, podhalański, s. 102, s. 103, s. 109; Marek Grotowski: charakteryzacja aktorki, fotografia ze spektaklu baletu Kopciuszek, Opera Wrocławska,
       s. 95; fotografia ze spektaklu Dziadek do orzechów wg baśni E.T.A. Hoffmanna, Opera Wrocławska, 2007, s. 99; fotografia ze spektaklu baletu Kot w butach, Opera Wrocławska, 2002, s. 98.

                                        112
   109   110   111   112   113   114   115   116