Page 17 - polski4
P. 17
3. Opowiedz o przygodzie Kajka i Kokosza, wykorzystując słownictwo
wypisane z komiksu. Możesz wcielić się w rolę jednego z bohaterów.
4. Czy zakończenie wybranego fragmentu komiksu cię zaskoczyło?
Powiedz, jak inaczej mogłaby się skończyć przedstawiona historia.
5. Co ciekawego przydarzyło się tobie podczas wakacji. Opowiedz o tym.
6. Porozmawiajcie o komiksie. Skorzystajcie z poniższych pytań,
a nastęnie zredagujcie na nie krótkie odpowiedzi.
• Co wykorzystuje autor komiksu, aby przedstawić zdarzenia,
bohaterów, miejsca itd.?
• Jakiego rodzaju teksty występują w komiksie – co dominuje,
a gdzie znajdują się dodatkowe informacje?
• Jaką funkcję pełnią rysunki?
7. Czy komiksy są tak atrakcyjne dla młodych czytelników?
W odpowiedzi na to pytanie podaj przynajmniej dwa argumenty. Argument – twierdzenie
Zapisz je w zeszycie. potwierdzające lub obalające tezę
Argument można zaczerpnąć z utworu literackiego, publicystyki, ale w bądź stanowisko w jakiejś sprawie;
argumentacji można powołać się także na wydarzenie historyczne, osobiste argumentacja to uzasadnianie,
przeżycie albo na wypowiedź osoby będącej autorytetem. przekonywanie za pomocą
Teza: Warto wykazywać się kulturą osobistą. argumentów.
Argument: Kto wykazuje się kulturą osobistą, ten okazuje szacunek drugiej osobie,
a to poprawia jego relacje z otoczeniem.
8. Stwórzcie w klasie listę komiksów, które warto przeczytać. Możecie
sporządzić tabelę podobną do tej zamieszczonej poniżej.
Ciekawe!
Dlaczego warto przeczytać?
Autor Tytuł
Sformułuj argument W Brukseli w 1989 roku otwarto
Janusz Christa Kajko i Kokosz …?… pierwsze na świecie muzeum ko-
na wczasach
miksu.
…?… …?… …?…
9. Wykonajcie własny komiks.
• Z pomocą nauczyciela podzielcie się na kilkuosobowe grupy.
• Wymyślcie historię z życia szkoły (możecie przedstawić coś,
co w rzeczywistości przydarzyło się komuś z was). Zapiszcie
w punktach plan wydarzeń.
• Wybierzcie osoby odpowiedzialne za treść i za rysunki.
15