Page 45 - polski4 cz2
P. 45

SWKPIĐ  ) \aUKbI[MU' 4MQ\]]S WL_ZIKI [Qʼn WL VQMR Q \ʼn[SVQ bI LI_VŇ  JZbaLSŇ Q [\IZŇ ,IVLIQ  C   E 8W
          OĐI[SIĐI OĐ~_Sʼn [aVSI Q XWKbʼnĐI Q̧Ȏ _ [\ZWVʼn  OLbQM _QWLĐI LZWOI VIL :bMSʼn .Ta  ;bĐI  VQM WOTŇLIRŇK [Qʼn
          bI [QMJQM  C   E
            ?ZM[bKQM  bLa[bIVI  [\IVʼnĐI bV~_ VIL JZbMOQMU :bMSQ .Ta  ;XQM[bVQM b[]VʼnĐI b JQWLMZ [X~LVQKbSʼn
          b \ZI_ Q bIV]ZbaĐI [Qʼn _ KPĐWLVaKP  bQMTWVSI_aKP NITIKP  3QMLa _WLI [QʼnOIĐI RMR R]΢ LW ZIUQWV  ,IVLIQ
          bIKbʼnĐI XZW[QȎ :bMSʼn"


            2I  KbIZVI ,IVLIQ  LbQʼnS]Rʼn KQ b KIĐMOW [MZKI
            bI \_~R JMbKMVVa LIZ UĐWLW̧KQ
            Q XZbaVW[bʼn KQ OW b XW_ZW\MU
            *W bZWb]U  _QMTSI :bMSW
            ΢M LZW΢[bI VQ΢ XQʼnSVW̧Ȏ  VQ΢ UĐWLW̧Ȏ
            RM[\ LTI UVQM UQĐW̧Ȏ UMOW LbQMKSI°
            O Rzeko Fly!


            .ITM :bMSQ XWKQMUVQIĐa  bI[b]UQIĐa Q _bVQW[Đa [Qʼn _a[WSW  _a[WSW XWVIL OĐW_Ň ,IVLIQ  C   E
            6I JZbMO] [\IZI  [Q_I SWJQM\I C   E [KPaTQĐI [Qʼn XW [ʼnSI\a SQR  S\~Za bW[\I_QĐI \]  OLa JaĐI XW ZIb XQMZ_
          [ba  ;XWRZbIĐI RM[bKbM ZIb VI bQMTWVSI_M NITM Q Z][baĐI _ LZWOʼn
            /La XZbaJQMOĐI XZbML KPI\ʼn  UIĐa 4MQ\]]S XW_Q\IĐ RŇ WSZbaSQMU ZILW̧KQ
            · 5IUW
            · ;aVS] · [bMXVʼnĐI ,IVLIQ · [aVS] U~R
            <ISI RM[\ JI̧ˇ W ,IVLIQ  S\~ZI _aJZIĐI UQĐW̧Ȏ [_MOW LbQMKSI  )TM WL \MOW KbI[] WJZI΢WVI :bMSI .Ta
          R]΢ VQOLa VQSWU] VQM XZba_Z~KQĐI UĐWLW̧KQ
                                                                                                     baśń z Nowej Gwinei



          1.   Ustalcie, czy opowieść Marii Krüger można uznać za baśń.
              Wykorzystajcie defi nicję baśni z podręcznika. Zapiszcie wniosek
              z badań w zeszycie w formie takiego schematu jak zamieszczony
              w podręczniku na stronie 39.


          2.   Ułóż pytania dotyczące kolejnych etapów życia Dandai.
              Przykłady:
              a. Kim była Dandai w młodości?
              b. Jak zmieniło się życie dziewczyny, gdy wyszła za mąż?
              c. …?…


          3.   Przekaż koleżance/koledze z ławki ułożone przez siebie pytania –
              poproś o udzielenie na nie odpowiedzi.


          4.   Powiedzcie, co było ważne, ważniejsze i najważniejsze dla Dandai
              i Leituuka.
              a.  Każdą z dostrzeżonych i nazwanych wartości poprzyjcie
                 odpowiednim fragmentem tekstu Dar rzeki Fly.

                                                                                  43



   1115_polski_Czesc_2.indd   43                                                                              15.11.2019   12:31:07
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50