Page 62 - polski4 cz2
P. 62
Osoba, która wyrzuci kostką 1 oczko lub 6 oczek,
rozpoczyna grę na polu START.
Gracze posuwają się do przodu o tyle pól, ile wyrzucą
oczek. Ten, kto jako pierwszy dotrze do mety, wygrywa.
Na trasie czekają przygody i zadania.
Spotykasz w lesie Czerwonego Kapturka.
1 Pomagasz mu nieść ciężki koszyk ze
smakołykami dla babci.
W nagrodę rzucasz kostką jeszcze raz.
UWAGA! – Jeżeli wyrzucisz jedno, dwa lub trzy oczka,
pożera cię wilk. Rzucasz kostką kolejny raz, by określić
Pomagasz Jasiowi czas oczekiwania na uratowanie przez leśniczego.
8 i Małgosi uwolnić się Jeżeli w tym drugim rzucie wypadną oczka
z pułapki zastawionej od 1 do 3, czekasz dwie kolejki;
przez Babę-Jagę. jeżeli od 4 do 6 – czekasz jedną kolejkę.
Uciekasz szybko
wraz z nimi –
przesuwasz pionek
o 3 pola do przodu. Ostrzegasz koźlątka przed wilkiem.
13 W nagrodę przesuwasz pionek
o jeszcze jedno pole do przodu.
Pilnujesz Śpiącej Królewny –
20 to dość nudne zadanie, więc zasypiasz
na chwilę. Omija cię jedna kolejka.
Spotykasz Calineczkę
25 i słuchasz opowieści
o jej przygodach.
Czekasz jedną kolejkę.
Wypływasz z rybakiem w morze, by złowić
29 złotą rybkę. Dostajesz od niej nagrodę
– rzucasz kostką jeszcze raz.
Pomagasz Kopciuszkowi przygotować się do balu.
33 Omija cię jedna kolejka, ale w następnej –
liczbę oczek mnożysz razy dwa.
Królowa Śniegu zadaje ci pytanie: Co było
41 największym skarbem dla krasnoludka
z baśni H.Ch. Andersena? Jeżeli znasz
odpowiedź, wracasz na pole 20 i znów
pilnujesz Śpiącej Królewny. Jeżeli nie umiesz
odpowiedzieć, cofasz się na START.
60
1115_polski_Czesc_2.indd 60 15.11.2019 12:31:17