Page 62 - polski4 cz2
P. 62

Osoba, która wyrzuci kostką 1 oczko lub 6 oczek,
                                                          rozpoczyna grę na polu START.
                                             Gracze posuwają się do przodu o tyle pól, ile wyrzucą
                                            oczek. Ten, kto jako pierwszy dotrze do mety, wygrywa.
                                                      Na trasie czekają przygody i zadania.

                                                 Spotykasz w lesie Czerwonego Kapturka.
                                           1     Pomagasz mu nieść ciężki koszyk ze

                                                 smakołykami dla babci.
                                                 W nagrodę rzucasz kostką jeszcze raz.
                                                 UWAGA! – Jeżeli wyrzucisz jedno, dwa lub trzy oczka,
                                                 pożera cię wilk. Rzucasz kostką kolejny raz,  by określić
                  Pomagasz Jasiowi               czas oczekiwania na uratowanie przez leśniczego.
           8      i Małgosi uwolnić się          Jeżeli w tym drugim rzucie wypadną oczka
                  z pułapki zastawionej          od 1 do 3, czekasz dwie kolejki;
                  przez Babę-Jagę.               jeżeli od 4 do 6 – czekasz jedną kolejkę.
                  Uciekasz szybko
                  wraz z nimi –
                  przesuwasz pionek
                  o 3 pola do przodu.                       Ostrzegasz koźlątka przed wilkiem.
                                                    13      W nagrodę przesuwasz pionek
                                                            o  jeszcze jedno pole do przodu.
                    Pilnujesz Śpiącej Królewny –
            20      to dość nudne zadanie, więc zasypiasz
                    na chwilę.  Omija cię jedna kolejka.


            Spotykasz Calineczkę
    25      i słuchasz opowieści
            o jej przygodach.
            Czekasz jedną kolejkę.


            Wypływasz z rybakiem w morze, by złowić
    29      złotą rybkę. Dostajesz od niej nagrodę
            – rzucasz kostką jeszcze raz.


            Pomagasz Kopciuszkowi przygotować się do balu.
    33      Omija cię jedna kolejka, ale w następnej –

            liczbę oczek mnożysz razy dwa.


           Królowa Śniegu zadaje ci pytanie: Co było
    41     największym skarbem dla krasnoludka
           z baśni H.Ch. Andersena? Jeżeli znasz
           odpowiedź, wracasz na pole 20 i znów
           pilnujesz Śpiącej Królewny. Jeżeli nie umiesz
           odpowiedzieć, cofasz się na START.





                                        60



   1115_polski_Czesc_2.indd   60                                                                              15.11.2019   12:31:17
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67