Page 89 - 881473_cwiczenia_polski_kl7
P. 89
6.3 Rozprawka
1 Uporządkuj słownictwo ze względu na jego funkcję w rozprawce. Wpisz
sformułowania z ramki w odpowiednie miejsca poniżej.
warto jeszcze dodać; poza tym; świadczą o tym słowa; zatem;
stoję na stanowisku, że; przytoczone argumenty potwierdzają stanowisko
zaprezentowane we wstępie; uważam, że słuszne jest twierdzenie;
przede wszystkim; na koniec chcę podkreślić; powołam się na słowa;
w związku z powyższym, potwierdzam; w mojej opinii; z kolei;
nie waham się stanąć po stronie przekonania, że; przejdę teraz do;
jestem przekonany; w dodatku; natomiast; nie mam wątpliwości;
świadczą o tym słowa; w gruncie rzeczy; warto poruszyć jeszcze jedną
kwestię; nie można zapomnieć, że; zacytuję słowa; sądzę; zacznę od
Słownictwo zapewniające spójność wypowiedzi:
Słownictwo porządkujące argumentację:
Słownictwo wyrażające opinię piszącego:
Słownictwo służące przytoczeniu cudzych słów:
Słownictwo podsumowujące:
2 Którą z poniższych tez uzasadniają zebrane argumenty i zaprezentowane
przykłady?
a) Uśmiech jest najlepszym kluczem do serca drugiego człowieka.
b) Wiele prawdy kryje się w powiedzeniu, że śmiech to zdrowie.
c) Humorystyczne potraktowanie cudzych słabości może być najlepszym
lekarstwem na ludzkie wady.
87
20.07.2020 12:49:12
0720_881473_cwiczenia_polski_kl7_DRUK.indd 87
0720_881473_cwiczenia_polski_kl7_DRUK.indd 87 20.07.2020 12:49:12