Page 15 - 883306_ATC_Podr_POL_Kl-2_Cz_1_MULTIBOOK
P. 15

– Moi kochani, widzę, że oprócz nauki liczenia potrzebujecie lekcji

        spokojnego opanowania sytuacji. Nie należy od razu szukać winnego,

        bo każde z nas odegrało tu jakąś rolę. Gdybym nie prowadziła lekcji

        matematyki, nic by się nie wydarzyło, prawda? Czy w związku z tym

        ja jestem winna? – zapytała nauczycielka.

          – Nie… Pani nic nie zrobiła – odpowiedziały dzieci.

          – Zamiast się wzajemnie obwiniać, pomyślcie, jak mogliście się

        zachować, żeby zadbać o bezpieczeństwo. Macie jakieś pomysły?

          – Gdybym nie biegła, tylko szła spokojnie, może nie strąciłabym
        piórnika – powiedziała Łucja.

          – Mogłem od razu zamknąć piórnik, ale zagadałem się z Piotrkiem –

        stwierdził Witek.

          – Ja nie patrzyłam na drogę, tylko na gołębia za oknem, i dlatego

        poślizgnęłam się na tym ołówku… – przyznała Marysia.

          – Pamiętajcie: w podobnej sytuacji od razu należy pomóc najbardziej

        pokrzywdzonej osobie, a potem spokojnie zastanowić się nad przyczyną
        i rozwiązaniem problemu – powiedziała nauczycielka.

          – Trzeba dodać uważność, a odjąć pośpiech – stwierdził Antek,

        który był świadkiem zdarzenia. – Tak wynika z moich obliczeń

        matematycznych.


                                                                                              Agata Widzowska




                              1.  Co wydarzyło się w klasie Antka podczas przerwy? Dlaczego Marysia się rozpłakała?

                                    2.  Porozmawiajcie na temat zachowań dzieci w tej klasie.
                              3.  Jak należy się zachowywać, aby w klasie było bezpiecznie?


                             W naszej klasie dbamy o siebie




                        nawzajem i sobie pomagamy.





                                                                                                             13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20