Page 60 - 883822_ATC_Podr_POL_Kl-3_cz_3
P. 60
3. Wyjaśnij pisownię wyrazów.
trzonek półka żółty warzywa
książka przygotowanie odkurzanie szósta
4. Przekształć zdania z pierwszej kolumny tak, by każdy wyraz w był liczbie pojedynczej. Zdania z drugiej kolumny
zmień tak, by każdy wyraz był w liczbie mnogiej.
Dziewczynki wyjęły zeszyty. Książka stoi.
Wnuczkowie trzymali kwiaty. Hibiskus rośnie.
Uczniowie malowali. Dziecko kupuje jabłko.
5. Dopisz czasowniki według wzoru.
wziął − wzięła zaczęli − zaczęły
uciął − wyjęli −
zaczął − rozpoczęli −
krzyknął − płynęli −
przyjął − wzięli −
6. Przeczytaj zdania i powiedz, kogo dotyczą.
Urodził się w Żelazowej Woli.
Dwukrotnie otrzymała Nagrodę Nobla.
Zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną.
Muszę Jeszcze nie umiem
Umiem
58 Wiem, umiem, rozumiem – 6 poćwiczyć (Ale się nauczę!)