Page 60 - 883822_ATC_Podr_POL_Kl-3_cz_3
P. 60

3.  Wyjaśnij pisownię wyrazów.


                        trzonek              półka               żółty             warzywa




                  książka            przygotowanie                odkurzanie                szósta




       4.  Przekształć zdania z pierwszej kolumny tak, by każdy wyraz w był liczbie pojedynczej. Zdania z drugiej kolumny
          zmień tak, by każdy wyraz był w liczbie mnogiej.



            Dziewczynki wyjęły zeszyty.                                                   Książka stoi.





            Wnuczkowie trzymali kwiaty.                                              Hibiskus rośnie.





           Uczniowie malowali.                                            Dziecko kupuje jabłko.




             5.  Dopisz czasowniki według wzoru.
                wziął − wzięła                              zaczęli − zaczęły


                uciął −                                     wyjęli −


                zaczął −                                    rozpoczęli −



                krzyknął −                                  płynęli −


                przyjął −                                   wzięli −



       6.  Przeczytaj zdania i powiedz, kogo dotyczą.


                                      Urodził się w Żelazowej Woli.





                               Dwukrotnie otrzymała Nagrodę Nobla.




                         Zastał Polskę drewnianą, a zostawił murowaną.



                                                                      Muszę               Jeszcze nie umiem
                                                   Umiem
        58  Wiem, umiem, rozumiem – 6                                 poćwiczyć           (Ale się nauczę!)
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65