Page 14 - 881415_FIZYKA_zeszyt_cwiczen_kl_7
P. 14
1.4 Planujemy pomiary i doświadczenia
Podaj dokładności przyrządów pomiarowych przedstawionych na zdjęciach.
1
2 Podaj zakresy przyrządów pomiarowych przedstawionych na zdjęciach.
3 Uczeń dokonał pomiaru długości krawędzi podręcznika do fizyki za pomocą
taśmy mierniczej i linijki z zadania 1. Uzyskał średni wynik 25 cm.
Uwzględniając niepewność pomiarową, można go zapisać w postaci:
A. dla pomiaru taśmą mierniczą ,
B. dla pomiaru linijką .
Uczennica dokonała kilku pomiarów: długości kartki za pomocą linijki, czasu
4
– za pomocą stopera, temperatury – za pomocą termometru. Jakiego rodzaju
były to pomiary? Wybierz 1 lub 2 oraz uzasadnienie A lub B.
wybrane przyrządy pomiarowe
Uczennica dokonała pomiarów
1. A. nie wyznaczają od razu wartości
bezpośrednich,
mierzonych wielkości fizycznych.
ponieważ
wybrane przyrządy pomiarowe
Uczennica dokonała pomiarów
2. B. wyznaczają od razu wartości
pośrednich,
mierzonych wielkości fizycznych.
12