Page 14 - 881415_FIZYKA_zeszyt_cwiczen_kl_7
P. 14

1.4    Planujemy pomiary i doświadczenia




           Podaj dokładności przyrządów pomiarowych przedstawionych na zdjęciach.
       1















       2   Podaj zakresy przyrządów pomiarowych przedstawionych na zdjęciach.


















       3   Uczeń dokonał pomiaru długości krawędzi podręcznika do fizyki za pomocą
           taśmy mierniczej i linijki z zadania 1. Uzyskał średni wynik 25 cm.
           Uwzględniając niepewność pomiarową, można go zapisać w postaci:

           A.  dla pomiaru taśmą mierniczą                                           ,

           B.  dla pomiaru linijką                                                   .

           Uczennica dokonała kilku pomiarów: długości kartki za pomocą linijki, czasu
       4
           – za pomocą stopera, temperatury – za pomocą termometru. Jakiego rodzaju
           były to pomiary? Wybierz 1 lub 2 oraz uzasadnienie A lub B.


                                                          wybrane przyrządy pomiarowe
                 Uczennica dokonała pomiarów
             1.                                       A.  nie wyznaczają od razu wartości
                 bezpośrednich,
                                                          mierzonych wielkości fizycznych.
                                            ponieważ
                                                          wybrane przyrządy pomiarowe
                 Uczennica dokonała pomiarów
             2.                                       B.  wyznaczają od razu wartości
                 pośrednich,
                                                          mierzonych wielkości fizycznych.
                                             12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19