Page 15 - GwK_podrecznik_cz-2_kl-2_2018
P. 15
41. Zwiedzamy Kraków
1. Przeczytaj zdania. Ustal, czy prawidłowo zostały w nich opisane liczby
zaznaczone na osi. Przepisz do zeszytu zdania, które są prawdziwe.
Zielonym kolorem zaznaczono liczby większe od 11 i mniejsze do 13.
Na niebiesko pokolorowano liczby mniejsze od 14 i większe od 18.
Niebieskim kolorem oznaczono liczby większe od 14 i mniejsze od 18.
Zielonym kolorem zaznaczono liczby mniejsze od 13 i większe od 10.
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
2. Ekspedientka postanowiła poukładać pamiątki na półkach. Na czerwonej
półce ułożyła pamiątki, które kosztują mniej niż 9 zł, a na półce zielonej
— pamiątki, które kosztują więcej niż 15 zł.
5 zł 7 zł 8 zł 9 zł 15 zł 16 zł 19 zł
Napisz w zeszycie ceny pamiątek, które nie znalazły się na żadnej półce.
Napisz w zeszycie ceny wszystkich pamiątek — od najniższej do
najwyższej.
Brat Pawła — Oskar — wydał na pamiątkę więcej niż 10 zł, a mniej niż 16 zł.
Napisz w zeszycie, co kupił i ile kosztowała ta pamiątka.
Masz 20 zł do wydania w sklepie z pamiątkami. Co kupisz?
3. Napisz w zeszycie wszystkie liczby:
większe od 3 i mniejsze od 9 większe od 15, a mniejsze od 20
większe od 7 i mniejsze od 12 mniejsze od 18 i większe od 9.
4. Karol ma banknot i 5 monet. Ustal, jakie monety ma Karol, skoro cała
kwota to 20 złotych.
5. Julia ma 15 zł. Policzyła, że ma 5 monet. Jakie wartości mają te monety?
13