Page 56 - GwK_podrecznik_cz-3_kl-2_2018
P. 56

Spektakl przygotowany przez klasę pozwoli na poznanie tajników

          pracy osób związanych z teatrem. Wystawcie wspólnie sztukę
          teatralną. Aby praca nad przedstawieniem przebiegała sprawnie,

          zapoznajcie się z podanymi informacjami.




                                1. Jakie przedstawienie przygotować?



             Zastanówcie się wspólnie, dla kogo chcecie przygotować swój
          spektakl. Czy będzie to sztuka tematycznie związana z porą roku,

          jakimś świętem lub ważnym wydarzeniem? Możecie na przedstawienie
          zaprosić rodziców i w taki sposób świętować zakończenie roku

          szkolnego albo przygotować spektakl dla uczniów klas młodszych —
          wtedy należy dobrać repertuar, który będzie dostosowany do ich wieku.




                                       2. Skąd wziąć tekst sztuki?



             Jest wiele pięknych baśni i legend, które można interesująco

          przedstawić na scenie. Warto także skorzystać z literatury dziecięcej
          i przygotować adaptację jakiegoś dzieła lub wybrać gotowy tekst

          napisany przez twórców spektakli dla dzieci. Trzeba także przemyśleć
          wybór muzyki i ewentualnych efektów specjalnych — np. świetlnych

          lub dźwiękowych. Wybierając sztukę, należy się zastanowić, czy
          uczniowie waszej klasy będą mogli obsadzić wszystkie role.





                                3. Kto przygotowuje przedstawienie?



             Trzeba się zastanowić, kto będzie reżyserem, a komu przydzielić
          role aktorskie. Czy będzie potrzebna osoba odpowiedzialna za

          efekty specjalne? Czy nie zostanie ktoś, dla kogo zabraknie roli do
          odegrania? Na tym etapie warto już przydzielić zadania wszystkim

          uczniom w klasie, a także zastanowić się, jakie rekwizyty będzie
          można wykorzystać w przedstawieniu.


          54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61