Page 73 - 890342_GwK_podrecznik_cz-4_kl-2_2018
P. 73

147. Dziecięce zabawy




            dom ze snu


            Piosenka portugalska „A caminho de viseu”
            Słowa polskie Dorota Gellner


            1.  Idziesz ty, idę ja,                          
                wiatr po niebie chmury gna.                   bis
                                                             
                Powiedz, proszę, czy ty wiesz,               
                gdzie jest naszej drogi kres?                 bis
                                                             


                Jak daleko stąd                              
                jest nasz mały dom?                           bis
                                                             
                Dom, co złoty komin ma                       

                i wesołe okna dwa.                            bis
                                                             


            2.  Ja już wiem, ty już wiesz,                   

                gdzie jest naszej drogi kres.                 bis
                                                             
                W każdym domu — tym czy tym,  
                                                              bis
                byle uśmiech mieszkał w nim.                 


                Żeby chronił nas                             

                w niepogody czas.                             bis
                                                             
                W każdym kraju — tam czy tu                  
                znaleźć można dom ze snu.                     bis
                                                             

            1.  Poznajcie portugalską zabawę taneczną.


                    Ustawcie się w dwóch kołach współśrodkowych i podajcie sobie ręce.
                  Koło środkowe powinno być mniejsze.
                    Podczas każdej zwrotki poruszajcie się po obwodzie koła
                  w przeciwnych kierunkach, zmieniając tempo zgodnie z tempem
                  piosenki.
                  Poruszajcie się przy każdym fragmencie piosenki coraz szybciej
                  od spokojnego marszu, po podskoki aż do lekkiego biegu.


            2.  Zaproponuj koleżankom i kolegom z klasy znaną ci polską zabawę
                ruchową lub zabawę z piosenką.

                                                                                                          71
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78