Page 5 - informatyka 4
P. 5

Spis treści




          1.  Programowanie i rozwiązywanie problemów             4.   Rozrywka i praca przy komputerze
              z wykorzystaniem komputera
                                                                  4.1    Czy są gry, które uczą?
          1.1    Analizujemy sytuację problemową                      Do czego służą platformy edukacyjne         62
              i opracowujemy rozwiązanie                 6
                                                                  4.2  Odtwarzamy i nagrywamy muzykę,
          Link do wiedzy Programowanie                   8            filmy i obrazy                              64
          1.2   W świecie programowania                  10       4.3  Na czym polega nagrywanie dźwięku          66
          1.3   Sterowanie na ekranie,                            4.4  Czy internet to tylko rozrywka?
              czyli programujemy proste animacje         14           Korzyści i zagrożenia                       68
          1.4   Programowanie – zadania                  16       4.5  Jak szukać, żeby znaleźć                   70
          Link do wiedzy Szyfrowanie                     19       4.6   O właściwym zachowaniu w sieci,
          Podsumowanie działu 1                          20           czyli netykieta na co dzień                 73
                                                                  4.7  Jak założyć własne konto e-mail
          2.    Posługiwanie się komputerem                           i jak z niego korzystać                     75
              i urządzeniami cyfrowymi                            Podsumowanie działu 4                           78
          2.1    Czy komputery są potrzebne?                      Indeks                                          80
              Co nieco o używaniu
              komputerów na co dzień                     22
          2.2   Jak bezpiecznie pracować
              przy komputerze                            24
          2.3  O prawie autorskim w praktyce             26
          2.4   Co kryje wnętrze komputera.
              Jakie urządzenia można podłączyć
              do komputera                               28
          2.5  Środowisko pracy użytkownika komputera       31
          2.6   Jak zachować porządek na dysku
              i zabezpieczyć komputer przed wirusami       34
          Podsumowanie działu 2                          37

          3.   Maluję, piszę, prezentuję – prace projektowe
          3.1    Przygotowujemy własne obrazy,
              czyli praca z wykorzystaniem
              programów graficznych                      40
          3.2  Rysowanie na ekranie
              – projekt logo szkoły                      42
          3.3  „Pędzlem i piórem”
              – projekt karty z życzeniami               44
          3.4  Na czym polega poprawne
              pisanie tekstów?                           46
          3.5  Redagujemy ogłoszenia                     49
          3.6  Tworzymy elektroniczną
              kronikę klasową                            52
          3.7  Poznajemy program PowerPoint              55
          3.8  Tworzymy prezentację
              „Z życia naszej klasy…”                    57
          Podsumowanie działu 3                          60
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10