Page 5 - informatyka 4
P. 5
Spis treści
1. Programowanie i rozwiązywanie problemów 4. Rozrywka i praca przy komputerze
z wykorzystaniem komputera
4.1 Czy są gry, które uczą?
1.1 Analizujemy sytuację problemową Do czego służą platformy edukacyjne 62
i opracowujemy rozwiązanie 6
4.2 Odtwarzamy i nagrywamy muzykę,
Link do wiedzy Programowanie 8 filmy i obrazy 64
1.2 W świecie programowania 10 4.3 Na czym polega nagrywanie dźwięku 66
1.3 Sterowanie na ekranie, 4.4 Czy internet to tylko rozrywka?
czyli programujemy proste animacje 14 Korzyści i zagrożenia 68
1.4 Programowanie – zadania 16 4.5 Jak szukać, żeby znaleźć 70
Link do wiedzy Szyfrowanie 19 4.6 O właściwym zachowaniu w sieci,
Podsumowanie działu 1 20 czyli netykieta na co dzień 73
4.7 Jak założyć własne konto e-mail
2. Posługiwanie się komputerem i jak z niego korzystać 75
i urządzeniami cyfrowymi Podsumowanie działu 4 78
2.1 Czy komputery są potrzebne? Indeks 80
Co nieco o używaniu
komputerów na co dzień 22
2.2 Jak bezpiecznie pracować
przy komputerze 24
2.3 O prawie autorskim w praktyce 26
2.4 Co kryje wnętrze komputera.
Jakie urządzenia można podłączyć
do komputera 28
2.5 Środowisko pracy użytkownika komputera 31
2.6 Jak zachować porządek na dysku
i zabezpieczyć komputer przed wirusami 34
Podsumowanie działu 2 37
3. Maluję, piszę, prezentuję – prace projektowe
3.1 Przygotowujemy własne obrazy,
czyli praca z wykorzystaniem
programów graficznych 40
3.2 Rysowanie na ekranie
– projekt logo szkoły 42
3.3 „Pędzlem i piórem”
– projekt karty z życzeniami 44
3.4 Na czym polega poprawne
pisanie tekstów? 46
3.5 Redagujemy ogłoszenia 49
3.6 Tworzymy elektroniczną
kronikę klasową 52
3.7 Poznajemy program PowerPoint 55
3.8 Tworzymy prezentację
„Z życia naszej klasy…” 57
Podsumowanie działu 3 60