Page 10 - informatyka 4
P. 10
PROGRAMOWANIE
Programowanie to tworzenie programu kom-
puterowego po to, aby wspomagać człowieka
w skutecznym rozwiązywaniu różnych problemów.
1. Znajdź w internecie więcej
Czy podczas zabawy można informacji na temat
klocków Lego, Photona
uczyć się programowania? oraz robotów Dash i Dot.
Niektóre zabawki, np. klocki LEGO, rozwijają wyobraźnię
i kreatywność, doskonalą umiejętność planowania, określania
poszczególnych etapów pracy, przewidywania skutków działań.
Uczą, jak osiągnąć zamierzony efekt.
Photon [czytaj: foton] to nazwa małego robota, dzię-
ki któremu dzieci w wieku od 6 do 12 lat poznają podstawy
programowania. Zabawa z robotem uczy logicznego myślenia,
szybkiego podejmowania decyzji i rozwija pamięć. Photon jest
głównym bohaterem gry, w której uczestniczą dzieci. Można
powiedzieć, że rozwija się razem z dzieckiem. Ma podświetla-
ne oczy i czułki. Można go zaprogramować za pomocą aplikacji
zainstalowanej na tablecie lub smartfonie tak, aby poruszał się,
omijając przeszkody, reagował na dźwięki, kolory i światło, wy-
dawał dźwięki.
Dash i Dot [czytaj: dasz] nie są zwykłymi zabawkami, ale ro-
botami o charakterze edukacyjnym, przeznaczonymi dla dzieci
w wieku powyżej 5 lat. Poprzez zabawę uczą programowania
i rozwijają logiczne myślenie. Za pomocą kilku aplikacji dzieci
mogą na tabletach lub smartfonach programować własne gry
z udziałem Dasha i Dota. Po zaprogramowaniu Dash reaguje
na głos, odnajduje przedmioty, może tańczyć i śpiewać. Dot nie
ma kółek, więc nie potrafi się przemieszczać. Można go zapro-
gramować, aby mówił, reagował na zmianę położenia, głos lub
klaśnięcie.