Page 10 - informatyka 4
P. 10

PROGRAMOWANIE




                                                                Programowanie to tworzenie programu kom-
                                                                puterowego po to, aby  wspomagać  człowieka
                                                                w skutecznym rozwiązywaniu różnych problemów.








                                                                              1.   Znajdź w internecie więcej
          Czy podczas zabawy można                                                 informacji na temat
                                                                                   klocków Lego, Photona
          uczyć się programowania?                                                 oraz robotów Dash i Dot.


          Niektóre zabawki, np. klocki LEGO, rozwijają wyobraźnię
          i  kreatywność,  doskonalą  umiejętność  planowania,  określania
          poszczególnych etapów pracy, przewidywania skutków działań.
          Uczą, jak osiągnąć zamierzony efekt.

          Photon  [czytaj:  foton]  to  nazwa  małego  robota,  dzię-
          ki  któremu  dzieci  w wieku od 6 do 12 lat poznają podstawy
          programowania. Zabawa z robotem uczy logicznego myślenia,
          szybkiego podejmowania decyzji i rozwija pamięć. Photon jest
          głównym  bohaterem  gry,  w  której  uczestniczą  dzieci.  Można
          powiedzieć,  że  rozwija  się  razem  z  dzieckiem.  Ma  podświetla-
          ne oczy i czułki. Można go zaprogramować za pomocą aplikacji
          zainstalowanej na tablecie lub smartfonie tak, aby poruszał się,
          omijając przeszkody, reagował na dźwięki, kolory i światło, wy-
          dawał dźwięki.

          Dash i Dot [czytaj: dasz] nie są zwykłymi zabawkami, ale ro-
          botami o charakterze edukacyjnym, przeznaczonymi dla dzieci
          w  wieku  powyżej  5  lat.  Poprzez  zabawę  uczą  programowania
          i rozwijają logiczne myślenie. Za pomocą kilku aplikacji dzieci
          mogą  na  tabletach  lub  smartfonach  programować  własne  gry
          z udziałem Dasha i Dota. Po zaprogramowaniu Dash reaguje
          na głos, odnajduje przedmioty, może tańczyć i śpiewać. Dot nie
          ma kółek, więc nie potrafi się przemieszczać. Można go zapro-
          gramować, aby mówił, reagował na zmianę położenia, głos lub
          klaśnięcie.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15