Page 70 - informatyka 5
P. 70
Więcej na temat
W edytorze tekstu Microsoft Word
można korzystać z narzędzia Malarz
formatów, które służy do szybkiego for-
matowania tekstu. Aby zastosować to
narzędzie, trzeba kliknąć w tekst, któ-
rego formatowanie chcemy skopio-
wać, a potem w ikonę Malarz formatów.
Następnie należy zaznaczyć tekst, który
ma być sformatowany.
Za pomocą edytora tekstu można
również wykonać broszurę w formie
składanego folderu. W tym celu
należy w oknie dokumentu teksto-
wego wybrać kartę Układ strony,
kliknąć w przycisk Kolumny i wybrać
opcję, np. Trzy. Po opracowaniu
i wydrukowaniu broszury należy zło-
żyć kartkę na trzy części, aby przy-
brała formę folderu.
W skrócie
Broszura jest krótką formą prezentowania informacji, którą można wykonać w edytorze tekstu. Może być
opracowana m.in. w postaci ulotki lub składanego folderu.
Ważnym elementem broszury jest jej szata graficzna.
Czy już umiesz?
1 Jakie informacje można umieszczać w broszurach informacyjnych? Jaką tematykę można w nich
poruszać? Podaj przykłady.
2 Wyszukaj w internecie przykładowe broszury informacyjne. Porównaj z nimi swoją pracę. Powiedz,
co decyduje o tym, że broszura jest atrakcyjna dla odbiorców. Uzasadnij swoją wypowiedź.
3 Przygotuj w edytorze tekstu broszurę informacyjną na temat swojej miejscowości. Zamieść w niej
ważne informacje (położenie, zabytki, atrakcje). Wstaw wyszukane w internecie zdjęcia. Pamiętaj
o poszanowaniu praw autorskich. Zapisz plik w swoim folderze.
68