Page 34 - informatyka 6
P. 34

7   Jak należy uzupełnić podaną instrukcję, aby został narysowany
             okrąg? Rozwiąż 9. łamigłówkę Etap 5. Artysta/Postać
             (studio.code.org/s/20-hour/stage/5/puzzle/9).

         8   Powiedz, które zakończenia zdań są poprawne.

             1.  Podczas rozwiązywania problemów najpierw należy
                   a. podać odpowiedź.
                   b. zdefiniować problem oraz ustalić cel.
                   c. znaleźć sposób rozwiązania.

             2. Kodowanie to
                   a. wykonywanie ciągu czynności po zastosowaniu odpowiednich bloczków z instrukcjami.
                   b. przetwarzanie informacji i zapisywanie jej za pomocą znaków umownych.
                   c. sterowanie obiektem.
             3. Językiem programowania nie jest
                   a. Code.org                          b. JavaScript                 c. Scratch.

             4. Sortowanie w arkuszu kalkulacyjnym reprezentuje ikona

                   a.                                   b.                            c.

             5. Porównanie ze sobą poszczególnych części, które składają się na jedną całość, umożliwia
                   a. wykres kolumnowy.                 b. wykres kołowy.             c. wykres punktowy.
             6. Filtrowanie oznacza wyświetlenie tylko tych danych, które
                   a. są uporządkowane.                 b. spełniają określony warunek.   c. są zaznaczone.

         9   Powiedz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
                –    Punktem wyjścia podczas rozwiązywania problemów jest znalezienie sposobu rozwiązania sytuacji
                 problemowej.

                –  Gry w środowisku Scratch polegają m.in. na wykonywaniu określonych czynności na czas, unikaniu
                 pułapek, gromadzeniu przedmiotów czy zdobywaniu punktów.

                –    Na platformie internetowej code.org można korzystać m.in. z arkusza kalkulacyjnego.

                –  Przy użyciu opcji Narzędzia wykresów/Układ do wykresu można dołączyć tytuł.
                –  Filtrowanie polega na znalezieniu najmniejszej wartości.

         10  Na kartce papieru zakoduj drogę przez labirynt
             (od startu do mety) za pomocą strzałek:

                     w górę,              w dół,



                     w prawo,             w lewo.





             Następnie zakoduj położenie żółtych pól tworzących labirynt. Rozpoczynaj kodowanie kolejnych wierszy od
             lewej strony. Zamiast strzałek zastosuj oznaczenia: K kolor, BK bez koloru. np. 3BK, 1K, 5BK, 1K, 1BK...

                                        32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39