Page 10 - 890600_JiMS_Mysle_i_licze_kl2_srodki_1-80
P. 10
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekraczaniem progu
1. Oblicz w pamięci.
=
=
+
=
=
+
5 6 13 – 6 6 5 11 – 8
+ =
=
=
+ =
9 7 16 – 8 5 7 15 – 7
+
=
=
7 5 12 – 5
Przypomnij sobie,
+
=
=
9 4 14 – 6 czym są: różnica,
liczba parzysta,
=
=
+
8 6 13 – 4 odjemna.
• Podkreśl przykłady, w których odjemna jest liczbą parzystą.
• Narysuj trójkąt obok najmniejszej różnicy.
• Połącz liniami przykłady, które pokazują, że dodawanie jest przemienne.
2. Dzieci w klasie Scyzoryka zmierzyły swoje ołówki.
Oto wyniki pomiarów:
8 Ołówek Stefka ma długość 12 cm.
Ołówek Marka ma długość 9 cm.
Ołówek Halinki ma długość 5 cm.
O ile centymetrów dłuższy jest ołówek Stefka od ołówka Halinki?
Odpowiedź:
Ile centymetrów długości miały razem ołówek Marka i Halinki, gdy
dzieci ułożyły je tak jak na obrazku?
Odpowiedź: