Page 7 - 890600_JiMS_Mysle_i_licze_kl2_srodki_1-80
P. 7
Odejmowanie w zakresie 20. Odjemna, odjemnik, różnica
1. Oblicz.
=
=
=
+ +
+
+
3 4 Podkreśl 7 – 2 4 5 1 5
+
=
=
=
16 – 5 różnice. 7 10 13 – 3 – 8
=
=
=
+
13 3 8 – 7 20 – 5 – 2
2. Uzupełnij tabelę.
Odjemna Odjemnik Różnica
4 15
0 20
5 5
11
• Jeśli któryś przykład ma więcej niż jedno rozwiązanie, to jego różnicę otocz pętlą. 5
3. Przedstaw liczby: 7, 10, 14 w postaci różnic. Do każdej liczby podaj po dwa przykłady.
=
=
=
7 – 10 – 14 –
=
=
=
7 – 10 – 14 –
• Napisz taki przykład, w którym różnica to liczba 12, a odjemna jest liczbą
• parzystą. • nieparzystą.
4. Przeczytaj zagadki matematyczaków. Napisz liczbę, która jest ich rozwiązaniem.
Liczba, o której myślę, jest Liczba, o której myślę,
różnicą dwóch takich jest różnicą dwóch takich
samych liczb nieparzystych. samych liczb parzystych.