Page 64 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 2
P. 64
Kolejność wykonywania działań
Liczba może być zapisana na różne
sposoby: 12 3 · 4 8 + 8 : 2.
1. Porównaj liczby. W każdej parze wskaż większą liczbę.
25 czy 15 4 · 5 czy 17 + 6 12 : 3 czy 12 – 7
13 – 16 : 4 czy 4 + 2 · 4 3 + 15 : 3 czy 12 – 2 · 3
2. To skrzynki ze skarbami dzieci. Które dziecko ma najwięcej skarbów?
14 – 3 · 3
62 10 : 5 + 1 2 · 2 – 2 1 + 9 : 3
• Wymień wyniki – od najmniejszego do największego.
3. Julek co tydzień dostawał 10 zł kieszonkowego. Połowę z tego
wydawał, a resztę chował do skarbonki. Ile pieniędzy zaoszczędził
Julek po 4 tygodniach?
4. Julek i Irenka dostali torebkę z cukierkami, do równego podziału.
W torebce były cukierki w 4 smakach, po 3 cukierki każdego smaku.
• Ile cukierków dostało każde z dzieci?
• Czy dało się tak rozdzielić cukierki, żeby każde dziecko dostało
tyle samo cukierków każdego smaku?
5. Mama przygotowała dla Julka i Irenki 4 pierogi z serem i dwa razy
więcej pierogów z truskawkami. Ile wszystkich pierogów przygoto-
wała mama dla dzieci?