Page 64 - 891403 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 2
P. 64

Kolejność wykonywania działań



                                                    Liczba może być zapisana na różne

                                                    sposoby:  12   3 · 4                8 + 8 : 2.





              1. Porównaj liczby. W każdej parze wskaż większą liczbę.


                  25 czy 15                     4 · 5 czy 17 + 6                    12 : 3 czy 12 – 7


                        13 – 16 : 4 czy 4 + 2 · 4                  3 + 15 : 3 czy 12 – 2 · 3



            2. To skrzynki ze skarbami dzieci. Które dziecko ma najwięcej skarbów?












                                           14 – 3 · 3

    62               10 : 5 + 1                                    2 · 2 – 2                 1 + 9 : 3

            •  Wymień wyniki – od najmniejszego do największego.

            3. Julek  co  tydzień  dostawał  10  zł  kieszonkowego.  Połowę  z  tego

               wydawał, a resztę chował do skarbonki. Ile pieniędzy zaoszczędził

               Julek po 4 tygodniach?


            4. Julek i Irenka dostali torebkę z cukierkami, do równego podziału.
               W torebce były cukierki w 4 smakach, po 3 cukierki każdego smaku.


            •  Ile cukierków dostało każde z dzieci?
            •  Czy dało się tak rozdzielić cukierki, żeby każde dziecko dostało

               tyle samo cukierków każdego smaku?


            5. Mama przygotowała dla Julka i Irenki 4 pierogi z serem i dwa razy

               więcej pierogów z truskawkami. Ile wszystkich pierogów przygoto-

               wała mama dla dzieci?
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69