Page 51 - 891406 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2 cz. 5
P. 51
Rozwiązywanie zadań związanych z miarami długości
1. Zmierz linijką długość odcinka AB.
A B
• Oblicz, jaką łączną długość będzie miało 10 takich odcinków.
+
+
+
+
+
+
+
10 cm 10 cm 10 cm 10 cm 10 cm 10 cm 10 cm 10 cm
+
=
+ 10 cm 10 cm cm
100 cm to 1 metr (1 m)
2. Przygotuj miarę krawiecką.
• Pół metra – ile to centymetrów?
• 1 metr – ile to decymetrów? 49
• Zmierz 3 przedmioty w klasie, których długości nie przekraczają 1 m.
• Zmierz 3 przedmioty w klasie, których długości mają więcej niż 1 metr,
wyraź wyniki w metrach i centymetrach.
3. Wymień parami nazwy jednostek długości i ich skróty. Zapisz w zeszycie te
pary i je przeczytaj.
milimetr km
centymetr mm
decymetr m
metr cm
kilometr dm
4. Przeczytaj podane wielkości – od najmniejszej do największej.
1 m, 1 mm, 1 cm, 1 dm, 1 km 56 cm, 4 dm, 97 mm, 5 km, 6 m