Page 55 - 891406 podrecznik Ja i moja szkola na nowo, kl. 2  cz. 5
        P. 55
     Rozwiązywanie zadań związanych z jednostkami miary
            Przygotujcie w klasie kolorową kredę, linijki i miary krawieckie. Tak przy-
            gotowani wyjdźcie na boisko szkolne. Zabierzcie ze sobą podręczniki.
            1. Skorzystaj z miary krawieckiej i narysuj na boisku odcinek długości 1 m.
            Jaką łączną długość mają odcinki narysowane przez wszystkie dzieci
            z twojej klasy?
            2. Skorzystaj z miary krawieckiej i podziel swój odcinek na pół.
          •  Jaką długość ma połowa twojego odcinka?
          •  Jaką łączną długość mają połowy odcinków narysowanych przez wszyst-
            kie dzieci z twojej klasy?
                                                                                                                53
          3. Skorzystaj z miary krawieckiej i podziel każdą połowę odcinka na pół.
          •  Ile równych części powstało?
          •  Jaką długość ma każda z tych części odcinka?
                 Każda z otrzymanych części odcinka ma ćwierć metra, czyli 25 cm.
          •  Jaką łączną długość mają ćwiartki odcinków narysowanych przez wszyst-
            kie dzieci z twojej klasy?
          4. Dobierzcie się w pary.
          •  Jedno z was rysuje odcinek nie dłuższy niż 1 metr, a drugie mierzy ten od-
            cinek miarą krawiecką i podaje wynik. Potem zamieniacie się rolami.
          •  Jedno z was rysuje odcinek dłuższy niż 1 metr, a drugie mierzy ten odcinek
            miarą krawiecką i podaje wynik w metrach i centymetrach. Potem zamie-
            niacie się rolami.
          •  Jedno  z  was  wymienia  wielkość  wyrażoną  w  metrach  i  centymetrach,
            a drugie rysuje odcinek o takiej długości. Potem zamieniacie się rolami.
                jednostki długości – milimetr, centymetr, decymetr, metr
     	
