Page 11 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 11
Dzisiaj niewidzialna ręka pomalowała
budę Fergusona. Kiedy ją zobaczył,
zaszczekał siedem razy i merdał
ogonem przez trzy minuty. Myślę,
że buda w kości była jego marzeniem.
Widząc to, czułam się tak,
jakbym jadła ciasteczko
z leśnymi poziomkami.
Dzisiaj niewidzialna ręka położyła na
tarasie Piotra Kropidły, właściciela
gipsu na nodze, siedem książek.
– Cud! – zawołał pan Piotr i natych-
miast zanurzył nos w książce.
9
Widząc to, czułam się tak,
jakbym jadła ciasteczko
z leśnymi poziomkami.
1. Czemu miała służyć audycja „Niewidzialna
ręka to także ty”?
2. Co robiły dzieci, które bawiły się w niewi-
dzialną rękę?
3. Co łączy dzieci, które bawiły się w niewi-
dzialną rękę, i wolontariuszy?
4. Objaśnij sens zdania, które powtarza się po
każdej części opowiadania.
5. Odszukaj w tekście i przeczytaj czasowniki
w czasie przeszłym.