Page 9 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 9
Obliczenia zegarowe – godziny i minuty
1. Oblicz iloczyny i ilorazy. Zapisz w zeszycie wyniki wraz z sylabami – od naj-
większego do najmniejszego – i przeczytaj zagadkę. Rozwiąż ją.
Co to jest ?
9 · 10 6 · 8 63 : 7 64 : 8 9 · 8 4 : 4
Nig NIE! Zaw sze nie TAK!
40 : 8 8 · 8 9 · 9 7 · 7 24 : 6
mó mó dy wi – wi –
Rozwiąż zadania. Korzystaj z tarczy zegara. Układaj na tarczy zegara
wskazówki z patyczków, by pokazać właściwe godziny.
godzina – godz. 1 godz. = 60 min
minuta – min 1 kwadrans = 15 min
2. Wolontariusze przyjechali do schroniska dla bezdomnych zwierząt o godzi-
nie 14.30. Godzinę i dwadzieścia minut zajęło im sprzątanie pomieszczeń
dla kotów. O której godzinie skończyli tę pracę?
24/0
23 13 3. Wolontariuszki Kasia i Iza 7
pomagają niepełnosprawnej
22 11 12 1 14 pani Marii. Raz w tygodniu
10 2 robią zakupy i sprzątają.
Zajmuje im to 45 minut.
21 9 3 15 Ile czasu w ciągu dwóch
8 4 tygodni przeznaczają
20 7 6 5 16 dziewczynki na pomoc
pani Marii? Ile to godzin
19 17 i minut? Ile to kwadransów?
18
4. W środy i piątki wolontariusz Bartek wyprowadza na spacer psa dziadka
Edwarda. Spaceruje z nim pół godziny. Ile czasu w ciągu tygodnia przezna-
cza chłopiec na te spacery?
5. Bartek policzył, że spacery z psem zajęły mu razem 3 godziny i 2 kwa-
dranse. Ile razy chłopiec był już na spacerze z psem?