Page 44 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 44
Dodawanie liczb trzycyfrowych w zakresie 1000 bez przekraczania progów…
+
=
354 235 ?
Jak to obliczyć? 354 235 354 200 30 5
+
+
+
=
=
+
=
+
=
= 554 30 5 584 5 589 1
+
+
1. Licz jak matematyczak.
=
=
+
+
+
=
346 533 424 432 512 437
+
=
=
=
+
+
392 201 770 128 682 312
2. Do zadania ułóż takie pytanie, aby rozwiązanie wymagało dodawania.
Zapisz to pytanie w zeszycie i rozwiąż zadanie.
W pewnej szkole są 243 dziewczynki i 355 chłopców.
3. Wykonaj obliczenia według wzoru. Zapisz je w zeszycie.
342 759 803 476
+ 527 + 120 + 175 + 202
42 869
605 376 76 176
+ 301 + 12 + 512 + 823
4. Joasia i Terenia znalazły w parku tajemniczą skrzynkę. Niestety, była za-
mknięta na kłódkę z szyfrem. Na wieczku skrzynki podana była instrukcja.
Pomóż dziewczynkom otworzyć tajemniczą skrzynkę.
1. Szyfr składa się z czterech różnych liczb.
2. Suma tych liczb wynosi 13.
3. Największą liczbą jest 8, a najmniejszą 0.
4. Zero jest ostatnią liczbą w szyfrze.
5. Przedostatnia liczba jest mniejsza od 3.
6. Pierwsze dwie liczby są parzyste.
7. Pierwsza liczba w szyfrze jest największa.
Jeśli wzór matematyczny nie mieści się w jednym wierszu, należy go rozdzielić po znakach: =, +, –, ·, : .
1
Przy przenoszeniu znak, na którym się wzór dzieli, musi zostać umieszczony na końcu pierwszego
wiersza i powtórzony na początku następnego wiersza.