Page 45 - 890732_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz4
P. 45

Odejmowanie liczb trzycyfrowych w zakresie 1000 bez przekraczania progów…



                                                                        =
                                                         796 – 235   ?
                               Jak to obliczyć?
                                                                        =
                                                         796 – 235   796 – 200 – 30 – 5               =
                                                                              =
                                                                                            =
                                                         =  596 – 30 – 5   566 – 5   561


           1. Licz jak matematyczak.

                                                                                                     =
                                                                 =
                             =
              746 – 533                           644 – 432                           589 – 437
                             =
                                                                 =
                                                                                                     =
              392 – 201                            779 – 138                          685 – 312
            2. Jakie dwa pytania można ułożyć, aby w rozwiązaniu podanego zadania
            wystąpiło odejmowanie?


                        W pewnej szkole są 243 dziewczynki i 355 chłopców.

          3. Wykonaj obliczenia według wzoru. Zapisz je w zeszycie.

                  759                        976                        707                        680

              – 147                      –   520                    –   404                    –   350

                  612                                                                                          43



                  870                        593                        476                        999

              –   200                    –   402                    –     52                   –       7




          4. Jakich liczb brakuje w każdym szeregu? Znajdź metodę ich obliczania.


               110                         125                                                     155

                                    470                  510                                      590


               917                        929                937                                  953

          5. Wskaż ramkę, w której wynik jest inny niż w pozostałych.

                  =                        =
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50