Page 89 - 890733_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz5
P. 89

Pożegnanie z matematyczakami i ortografkiem


          Przez trzy lata staraliśmy się stwarzać ci okazje do rozwijania umiejętności niezbęd-
          nych do rozwiązywania problemów. Te umiejętności to:

          • umiejętność skupiania uwagi                                    • orientacja w przestrzeni

           Znajdź 5 różnic między obrazkami.                                 Znajdź na mapie drogę
                                                                             do skarbu.                          Zadania do wspólnego rozwiązywania
















          • rozumowanie na podstawie dostarczonych informacji
           Po dotarciu do skarbu rozbitek znalazł skrzynię, w której było 1500 rubinów, 2700
           szmaragdów,  2900  pereł  i  brylanty.  Wszystkich  kamieni  szlachetnych  było  8000.
           Ile było brylantów?



          • ćwiczenie pamięci
                                                                                                               87
           Przez kilka minut staraj się zapamiętać wygląd flag i nazwy państw. Potem zasłoń je,
           spójrz na obrazek w zadaniu 1. i powiedz, z jakiego kraju pochodzi rozbitek.






            Argentyna            Polska              Meksyk                 Peru                Niemcy


          • czytanie ze zrozumieniem

            Wskaż zdania fałszywe wśród podanych zdań.

            Ocean wyrzucił rozbitka na bezludną wyspę. Kiedy rozbitek się ocknął, zobaczył, że
            kilka metrów od niego leży jego torba. Podniósł ją i poszedł w kierunku domu widocz-
            nego w oddali. Po drodze spotkał wysokiego tubylca, którego zapytał o nazwę tej wy-
            spy. Z torby wyciągnął laptop i wysłał e-mail do rodziny. Napisał, że wróci za kilka dni.


          • liczenie, wykonywanie czterech działań

            Rozbitek znalazł na wyspie banany, kokosy i melony. Ile bananów, kokosów i melonów
           zgromadził, jeśli bananów było 2 razy tyle, ile kokosów, melonów było o trzy więcej
            niż bananów, a wszystkich owoców razem było 43.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94