Page 89 - 890733_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz5
P. 89
Pożegnanie z matematyczakami i ortografkiem
Przez trzy lata staraliśmy się stwarzać ci okazje do rozwijania umiejętności niezbęd-
nych do rozwiązywania problemów. Te umiejętności to:
• umiejętność skupiania uwagi • orientacja w przestrzeni
Znajdź 5 różnic między obrazkami. Znajdź na mapie drogę
do skarbu. Zadania do wspólnego rozwiązywania
• rozumowanie na podstawie dostarczonych informacji
Po dotarciu do skarbu rozbitek znalazł skrzynię, w której było 1500 rubinów, 2700
szmaragdów, 2900 pereł i brylanty. Wszystkich kamieni szlachetnych było 8000.
Ile było brylantów?
• ćwiczenie pamięci
87
Przez kilka minut staraj się zapamiętać wygląd flag i nazwy państw. Potem zasłoń je,
spójrz na obrazek w zadaniu 1. i powiedz, z jakiego kraju pochodzi rozbitek.
Argentyna Polska Meksyk Peru Niemcy
• czytanie ze zrozumieniem
Wskaż zdania fałszywe wśród podanych zdań.
Ocean wyrzucił rozbitka na bezludną wyspę. Kiedy rozbitek się ocknął, zobaczył, że
kilka metrów od niego leży jego torba. Podniósł ją i poszedł w kierunku domu widocz-
nego w oddali. Po drodze spotkał wysokiego tubylca, którego zapytał o nazwę tej wy-
spy. Z torby wyciągnął laptop i wysłał e-mail do rodziny. Napisał, że wróci za kilka dni.
• liczenie, wykonywanie czterech działań
Rozbitek znalazł na wyspie banany, kokosy i melony. Ile bananów, kokosów i melonów
zgromadził, jeśli bananów było 2 razy tyle, ile kokosów, melonów było o trzy więcej
niż bananów, a wszystkich owoców razem było 43.