Page 32 - kl 6 cz 2
P. 32
3. Przeczytaj poniższy tekst.
We wrześniu Ania wypożyczyła ze szkolnej biblioteki 5 książek, Basia – 7, Celina – 5, Daniel – 4,
Emilka – 6, Franek – 3, Gabrysia – 2, Helenka – 4, Igor – 8, a Jacek – 1 książkę.
Utwórz tabelę, która w czytelny sposób zaprezentuje informacje zawarte w tym tekście.
Informacje zawarte w tekście z ćwiczenia 3 można przedstawić także w inny sposób, równie czytelny jak
tabela. Taki sposób uporządkowania i przedstawienia danych nazywa się diagramem słupkowym.
Każdemu dziecku przyporządkowany jest słupek, Słupki diagramu mogą być też ułożone
którego wysokość oznacza liczbę przeczytanych poziomo.
przez to dziecko książek.
liczba imię
książek
Jacek
Igor
8
Helenka
7
Gabrysia
6
Franek
5
Emilka
4
Daniel
3
Celina
2
Basia
1
Ania
0
Ania Basia Celina Daniel Emilka Franek Gabrysia Helenka Igor Jacek imię 0 2 4 6 8 książek
liczba
4. Skorzystaj z dowolnego z powyższych diagramów i odpowiedz na pytania.
a) Kto przeczytał najwięcej książek?
b) Kto przeczytał więcej książek niż Celina?
c) Kto przeczytał mniej książek niż Ania?
d) Kto przeczytał tyle samo książek co Helenka?
e) Ile książek przeczytały razem wszystkie dziewczęta, a ile – wszyscy chłopcy?
f ) Jaka jest średnia arytmetyczna liczby książek przeczytanych przez te dzieci?
30