Page 64 - kl 6 cz 2
P. 64
1. Sprawdź za pomocą ekierki i linijki, która z poniższych figur
jest prostokątem, kwadratem, równoległobokiem, rombem,
a która trapezem.
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
XIII XIV XV XVI
2. Wypisz nazwy narysowanych poniżej figur. Dla każdej figury
podaj kilka jej nazw (jeżeli jest to możliwe) i podkreśl tę
o najwęższym znaczeniu.
Nazwa równoległobok ma sze
rokie znaczenie, bo odnosi się
do kwadratów, prostokątów, I III
rombów i innych dowolnych
równoległoboków. II
Nazwa prostokąt ma węższe
znaczenie, bo odnosi się tylko do
kwadratów i prostokątów. IV V VI
A nazwa kwadrat ma najwęższe
znaczenie, bo odnosi się wyłącz
nie do kwadratów.
Najczęściej podajemy taką na 3. Narysuj:
zwę figury, która ma najwęższe a) trapez, który nie jest równoległobokiem,
znaczenie (jeśli nie ma innej ko b) równoległobok, który nie jest rombem ani prostokątem,
nieczności wynikającej z kon c) romb, który nie jest kwadratem,
tekstu). d) prostokąt, który nie jest kwadratem.
62