Page 93 - kl 8 cz 1
P. 93

19   W salonie samochodowym zbadano opinię klientów na temat różnych reklam. Wyniki sondażu
               przeprowadzonego wśród 800 osób przedstawiono na diagramie procentowym.
               Odpowiedz na pytania.
               a)  Ile osób nie ma zdania na temat reklam?                                                akceptuję
               b)  O ilu mniej jest klientów nieakceptujących reklam w stosunku do    17%                 reklamy
                 liczby osób je akceptujących?                                                 57%        nie akceptuję
                                                                                                          reklam
                                                                                      26%                 nie mam
                                                                                                          zdania



          20   Diagram przedstawia dane dotyczące struktury 6,5 mln czytelników zarejestrowanych w bibliotekach
               publicznych, według wieku.
               a)  Ile procent stanowią czytelnicy w wieku 25–44 lata zarejestrowani
                 w bibliotekach publicznych? Ilu ich jest?
               b)  Ilu czytelników w wieku powyżej 45 lat jest zarejestrowanych            4%              do lat 15
                 w bibliotekach publicznych?                                           12%                 16–19 lat
               c)  O ile więcej czytelników zarejestrowanych w bibliotekach                      26%       20–24 lata
                 publicznych jest w wieku 16–19 lat niż w wieku 20–24 lat?                                 25–44 lata
               d)  Czytelnicy w jakim wieku stanowią najliczniejszą grupę wszystkich             18%       45–60 lat
                 zarejestrowanych? Ilu ich jest?                                           16%             powyżej 60 lat
               e)  Ile procent stanowią czytelnicy poniżej 25 lat zarejestrowani
                 w bibliotekach publicznych? Ilu ich jest?


          21   Zapytano dorosłych klientów małego sklepu osiedlowego: „Co wpływa na to, że robisz zakupy w tym sklepie?”.
               Każda osoba miała podać tylko jeden, najistotniejszy powód.
               Diagram przedstawia wyniki badań.
               Odpowiedz na te pytania, na które można udzielić odpowiedzi, odczytując i interpretując informacje podane
               na diagramie. Uzasadnij swoje odpowiedzi lub wyjaśnij, dlaczego nie można odpowiedzieć na pytanie.
               a)  Jaki procent osób spośród ankietowanych robi zakupy w małych                1%
                 sklepach osiedlowych ze względu na życzliwego sprzedawcę?
               b)  Czy liczba badanych osób ceniących małe kolejki i różnorodność                    13%
                 asortymentu przekracza połowę wszystkich ankietowanych?                      23%
               c)  Który z czynników ma największy wpływ na wybór sklepu                                26%
                 osiedlowego przez dorosłych mieszkańców tego osiedla?
               d)  Czy postawa sprzedawcy ma wpływ na wybór sklepu, w którym                    37%
                 Polacy robią zakupy?
               e)  Jakie czynniki mające wpływ na wybór sklepu osiedlowego wskazała   życzliwy sprzedawca
                           1
                 więcej niż   dorosłych mieszkańców tego osiedla?                   różnorodny asortyment
                           4
               f)  O ile więcej badanych osób ceni w sklepikach osiedlowych małą    mała odległość od miejsca mojego
                 odległość od miejsca zamieszkania niż małe kolejki?                zamieszkania
               g)  Ile razy więcej badanych osób ceni w sklepikach osiedlowych      małe kolejki

                 różnorodny asortyment niż życzliwego sprzedawcę?                   inne

                                                                                   91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98