Page 93 - kl 8 cz 1
P. 93
19 W salonie samochodowym zbadano opinię klientów na temat różnych reklam. Wyniki sondażu
przeprowadzonego wśród 800 osób przedstawiono na diagramie procentowym.
Odpowiedz na pytania.
a) Ile osób nie ma zdania na temat reklam? akceptuję
b) O ilu mniej jest klientów nieakceptujących reklam w stosunku do 17% reklamy
liczby osób je akceptujących? 57% nie akceptuję
reklam
26% nie mam
zdania
20 Diagram przedstawia dane dotyczące struktury 6,5 mln czytelników zarejestrowanych w bibliotekach
publicznych, według wieku.
a) Ile procent stanowią czytelnicy w wieku 25–44 lata zarejestrowani
w bibliotekach publicznych? Ilu ich jest?
b) Ilu czytelników w wieku powyżej 45 lat jest zarejestrowanych 4% do lat 15
w bibliotekach publicznych? 12% 16–19 lat
c) O ile więcej czytelników zarejestrowanych w bibliotekach 26% 20–24 lata
publicznych jest w wieku 16–19 lat niż w wieku 20–24 lat? 25–44 lata
d) Czytelnicy w jakim wieku stanowią najliczniejszą grupę wszystkich 18% 45–60 lat
zarejestrowanych? Ilu ich jest? 16% powyżej 60 lat
e) Ile procent stanowią czytelnicy poniżej 25 lat zarejestrowani
w bibliotekach publicznych? Ilu ich jest?
21 Zapytano dorosłych klientów małego sklepu osiedlowego: „Co wpływa na to, że robisz zakupy w tym sklepie?”.
Każda osoba miała podać tylko jeden, najistotniejszy powód.
Diagram przedstawia wyniki badań.
Odpowiedz na te pytania, na które można udzielić odpowiedzi, odczytując i interpretując informacje podane
na diagramie. Uzasadnij swoje odpowiedzi lub wyjaśnij, dlaczego nie można odpowiedzieć na pytanie.
a) Jaki procent osób spośród ankietowanych robi zakupy w małych 1%
sklepach osiedlowych ze względu na życzliwego sprzedawcę?
b) Czy liczba badanych osób ceniących małe kolejki i różnorodność 13%
asortymentu przekracza połowę wszystkich ankietowanych? 23%
c) Który z czynników ma największy wpływ na wybór sklepu 26%
osiedlowego przez dorosłych mieszkańców tego osiedla?
d) Czy postawa sprzedawcy ma wpływ na wybór sklepu, w którym 37%
Polacy robią zakupy?
e) Jakie czynniki mające wpływ na wybór sklepu osiedlowego wskazała życzliwy sprzedawca
1
więcej niż dorosłych mieszkańców tego osiedla? różnorodny asortyment
4
f) O ile więcej badanych osób ceni w sklepikach osiedlowych małą mała odległość od miejsca mojego
odległość od miejsca zamieszkania niż małe kolejki? zamieszkania
g) Ile razy więcej badanych osób ceni w sklepikach osiedlowych małe kolejki
różnorodny asortyment niż życzliwego sprzedawcę? inne
91