Page 18 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 18
1. Przyjrzyj się schematowi i powiedz, z ilu setek składa się liczba 1000, a z ilu dziesiątek składa się
liczba 100.
100 1000 100
100
100
100 100 100 100 100 100
10 10 10 10 10 10 10 10 10 10
Przepisz przykłady do zeszytu i je uzupełnij.
100 = 10 + ? 1000 = 100 + ?
2. Powiedz, kto ma więcej złotych. Obliczenia wykonaj w pamięci.
3. Na której wadze towar waży więcej? O ile więcej?
Powiedz, jakich i ilu odważników należy użyć do zważenia tych towarów.
4. Przepisz przykłady do zeszytu i je oblicz.
–
–
300 + 50 200 + 200 + 60 800 200 500 40
Do wybranego przykładu ułóż zadanie tekstowe i napisz je w zeszycie.
16