Page 24 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 24

1.  Przepisz podane liczby do zeszytu i zapisz je słownie.

                     659          965          746          389         1900        6500         9600



              2.  Odczytaj zapisane liczby. Powiedz, co oznaczają poszczególne cyfry w tych liczbach.

                     rząd dziesiątek                       56                         rząd jedności




                                                                                      rząd jedności

                        rząd setek                        256

                                                                                     rząd dziesiątek





                       rząd tysięcy                                                   rząd jedności
                                                        1256



                        rząd setek                                                   rząd dziesiątek


              3.  Odczytaj liczby i wskaż ich cyfry stojące w rzędach: jedności, dziesiątek, setek i tysięcy zgod-
                  nie ze wzorem.                 1570 to 1 t 5 s 7 d 0 j



                     66              30             601            458            6831            4050


              4.  Napisz w zeszycie liczby, o których mówią dzieci.



                                Wszystkie liczby dwucyfrowe, których liczba jedności to 3.






                        Liczby większe od 257, a jednocześnie mniejsze od 268.




                              6 liczb trzycyfrowych, których suma liczby setek, dziesiątek
                              i jedności wynosi 7.



              5.  Przepisz pary liczb do zeszytu. Porównaj je, wstawiając zamiast  ?  odpowiednie znaki: <, >,
                  lub =.

                       45  ?  54            156  ?  165           362  ?  272          1500  ?  2500




           22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29