Page 24 - 881233_PODR_MAT_kl3_cz2
P. 24
1. Przepisz podane liczby do zeszytu i zapisz je słownie.
659 965 746 389 1900 6500 9600
2. Odczytaj zapisane liczby. Powiedz, co oznaczają poszczególne cyfry w tych liczbach.
rząd dziesiątek 56 rząd jedności
rząd jedności
rząd setek 256
rząd dziesiątek
rząd tysięcy rząd jedności
1256
rząd setek rząd dziesiątek
3. Odczytaj liczby i wskaż ich cyfry stojące w rzędach: jedności, dziesiątek, setek i tysięcy zgod-
nie ze wzorem. 1570 to 1 t 5 s 7 d 0 j
66 30 601 458 6831 4050
4. Napisz w zeszycie liczby, o których mówią dzieci.
Wszystkie liczby dwucyfrowe, których liczba jedności to 3.
Liczby większe od 257, a jednocześnie mniejsze od 268.
6 liczb trzycyfrowych, których suma liczby setek, dziesiątek
i jedności wynosi 7.
5. Przepisz pary liczb do zeszytu. Porównaj je, wstawiając zamiast ? odpowiednie znaki: <, >,
lub =.
45 ? 54 156 ? 165 362 ? 272 1500 ? 2500
22