Page 10 - polski4 cz2
P. 10
· 6QMUWTQ_M · XW_QMLbQIĐ <MWLWZMS C E 8WXKPVŇĐ WSVW W\_W
ZbaĐW [Qʼn [bMZbMR 8WLKQŇOVŇĐ [Qʼn Q R] KPKQIĐ _KbWĐOIȎ [Qʼn LW ̧ZWLSI
OLa b WLLITQ LWJQMOĐ OĐW[
· +bMOW \] [b]SIKQM' ďWJ]ba [SWˇKbWVM 6QMKP VW RI _I[ LWZ_ʼn
· SZbaKbIĐ UʼnKbabVI Q XʼnLbQĐ _ QKP [\ZWVʼn b UQW\ĐŇ _ ZʼnS] C E
*QMOTQ SQTSI UQV]\ ,WXQMZW bI bISZʼn\MU XWKb]TQ [Qʼn _ UQIZʼn JMb
XQMKbVQM C E
· +PaJI LbQ[QIR VQM ]LI KQ [Qʼn bW[\IȎ [Y]I\\MZ[MU · [IXIĐ b _a[QĐS]
)LIU
1. Omówcie przebieg konfliktu między Teodorkiem a rodzicami
na podstawie wykresu ze strony 6 oraz poniższych pytań.
a. Na czym polegał konflikt Teodorka z rodzicami? Oceńcie, jak poważne
było to nieporozumienie.
b. Jak czuł się Teodorek w opisanej sytuacji? Jaki wybrał sposób
rozwiązania konfliktu?
c. Jak mogli się poczuć rodzice, gdy odkryli zniknięcie syna? Oceńcie
sposób, w jaki Teodorek postanowił rozwiązać problem.
d. Jaki był rezultat wybranego przez Teodorka rozwiązania?
2. Zastanówcie się i powiedzcie, co – zamiast uciekać – mógł
i powinien zrobić Teodorek, by osiągnąć wraz z rodzicami rezultat
„wygrany–wygrany”.
3. Wszystkie zasady dobrego zachowania się, do których powinni
stosować się i rodzice, i dzieci, można streścić w jednym zdaniu: Nie
czyń drugiemu, co tobie niemiłe. Podajcie przykłady sytuacji, w której
należy zachować się tak, żeby nie sprawić przykrości drugiej osobie.
4. Zaproponujcie kilka wskazówek, które pomogą rodzicom i dzieciom
łatwiej dochodzić do porozumienia.
5. Wymień bohaterów przeczytanego fragmentu. Którego z nich można
Bohater tytułowy – postać, której nazwać bohaterem tytułowym?
imię lub nazwisko wymieniono
w tytule. 6. Podaj przykłady innych bohaterów tytułowych.
7. Przeczytajcie dwie opinie i wypowiedzcie się na temat ich słuszności.
a. Rodzice stanowią wzór zachowania dla swoich dzieci i nigdy nie
należy się z nimi spierać.
b. Rodzice nie są nieomylni, warto z nimi rozmawiać i przedstawiać
swoje zdanie na różne tematy.
8
1115_polski_Czesc_2.indd 8 15.11.2019 12:30:49