Page 10 - polski4 cz2
P. 10

· 6QMUW΢TQ_M · XW_QMLbQIĐ <MWLWZMS C   E  8WXKPVŇĐ WSVW  W\_W
                                            ZbaĐW [Qʼn [bMZbMR  8WLKQŇOVŇĐ [Qʼn Q R]΢ KPKQIĐ _KbWĐOIȎ [Qʼn LW ̧ZWLSI
                                            OLa b WLLITQ LWJQMOĐ OĐW[
                                               · +bMOW \] [b]SIKQM'  ďWJ]ba [SWˇKbWVM  6QMKP VW RI _I[ LWZ_ʼn
                                            · SZbaKbIĐ Uʼn΢KbabVI Q XʼnLbQĐ _ QKP [\ZWVʼn b UQW\ĐŇ _ ZʼnS] C   E
                                               *QMOTQ SQTSI UQV]\  ,WXQMZW bI bISZʼn\MU XWKb]TQ [Qʼn _ UQIZʼn JMb
                                            XQMKbVQM  C   E
                                               · +PaJI LbQ[QIR VQM ]LI KQ [Qʼn bW[\IȎ [Y]I\\MZ[MU · [IXIĐ b _a[QĐS]
                                            )LIU




                                            1.   Omówcie przebieg konfliktu między Teodorkiem a rodzicami
                                                 na podstawie wykresu ze strony 6 oraz poniższych pytań.



                                                 a.   Na czym polegał konflikt Teodorka z rodzicami? Oceńcie, jak poważne
                                                   było to nieporozumienie.
                                                 b.   Jak czuł się Teodorek w opisanej sytuacji? Jaki wybrał sposób
                                                   rozwiązania konfliktu?
                                                 c.   Jak mogli się poczuć rodzice, gdy odkryli zniknięcie syna? Oceńcie
                                                   sposób, w jaki Teodorek postanowił rozwiązać problem.
                                                 d.   Jaki był rezultat wybranego przez Teodorka rozwiązania?



                                            2.   Zastanówcie się i powiedzcie, co – zamiast uciekać – mógł
                                                 i powinien zrobić Teodorek, by osiągnąć wraz z rodzicami rezultat
                                                 „wygrany–wygrany”.


                                            3.   Wszystkie zasady dobrego zachowania się, do których powinni
                                                 stosować się i rodzice, i dzieci, można streścić w jednym zdaniu: Nie
                                                 czyń drugiemu, co tobie niemiłe. Podajcie przykłady sytuacji, w której
                                                 należy zachować się tak, żeby nie sprawić przykrości drugiej osobie.


                                            4.   Zaproponujcie kilka wskazówek, które pomogą rodzicom i dzieciom
                                                 łatwiej dochodzić do porozumienia.


                                            5.   Wymień bohaterów przeczytanego fragmentu. Którego z nich można
       Bohater tytułowy – postać, której         nazwać bohaterem tytułowym?
       imię lub nazwisko wymieniono
       w tytule.                            6.   Podaj przykłady innych bohaterów tytułowych.


                                            7.   Przeczytajcie dwie opinie i wypowiedzcie się na temat ich słuszności.

                                                 a.  Rodzice stanowią wzór zachowania dla swoich dzieci i nigdy nie
                                                   należy się z nimi spierać.
                                                 b.  Rodzice nie są nieomylni, warto z nimi rozmawiać i przedstawiać
                                                   swoje zdanie na różne tematy.

                                         8



   1115_polski_Czesc_2.indd   8                                                                               15.11.2019   12:30:49
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15