Page 18 - polski4 cz2
P. 18

b[bMLĐ VI X[a  ITM XWbI \aU RM[\ _ XWZbŇLS]  C   E )TM ΢MJa UQIĐ JaȎ LW
                                            S\~ZMOW̧ b _I[ XWLWJVa  \MOW VQM UWOʼn XW_QMLbQMȎ  C   E
                                               3QMLa VI[\ʼnXVMOW LVQI ZIVW XW[bTQ VIL *TIJTIVSʼn  ΢MJa RM[bKbM
                                            ZIb bIRZbMȎ _ [bKbMTQVʼn XWL _QMZbJŇ  XQMKbIZI bVQSĐI  6WKVI J]ZbI
                                            _aZ_IĐI b SWZbMVQIUQ Q WJITQĐI [\IZŇ _QMZbJʼn  Q \IU  OLbQM RM[bKbM
                                            _KbWZIR bVIRLW_IĐI [Qʼn VQMb_aSĐI XQMKbIZI  LbQ̧ bQIĐI \aTSW LbQ]ZI
                                            _ bQUVMR  UWSZMR bQMUQ XWSZa\MR KQMVSŇ _IZ[\M_SŇ ̧VQMO]  C   E
                                               · 8ZbaX][bKbITVQM JaĐI \W RMLVI b \aKP KbIZWLbQMR[SQKP RI[SQˇ · XW-
                                            _QMLbQIĐ 3TW[bIZL C   E
                                               2IS]J *WZO C   E ZbMSĐ _ bIUa̧TMVQ]"
                                               · 5W΢M \W JaĐI 2I[SQVQI ;V~_  I UW΢M 2I[SQVQI 8Zba[bĐaKP ?aLI-
                                            ZbMˇ  5a̧Tʼn  ΢M bWJIKbaUa b KbI[MU
                                               · +ba \a ]_I΢I[b  ΢M \W JʼnLbQM bITM΢IĐW WL VI[' 7L VI[ Q WL VI-
                                            [baKP KbaV~_' · [Xa\IĐI 3I\QVSI
                                               · <IS  3I\QVSW · WLXIZĐ 2IS]J  · BZWb]UQIĐI̧ UVQM
                                               · *aȎ UW΢M UI[b ZIKRʼn · UZ]SVŇĐ 8IVILMT  · ? SI΢LaU ZIbQM \W
                                            RM[\ LWJZa UWZIĐ \MR PQ[\WZQQ
                                                                                             tłumaczenie Izabella Korsak
                                                                1984 Beltz Verlag, Weinheim und Basel. Programm Beltz & Gelberg

                                            1.   Napisz w zeszycie, co każdy z bohaterów utworu Christopha Heina
                                                 zobaczył w pieczarze. Wykorzystaj wzór schematu z podręcznika.


                                                  Jakub Borg                                    ...?...


                                                  Orle Piórko                                   ...?...


                                                    Oślak                                       ...?...



                                                   Katinka                                      ...?...


                                                   Kloszard                                     ...?...


                                                Rzekomy Książę                                  ...?...


                                            2.   Orle Piórko i jego przyjaciele długo rozmawiali o tym, jak to możliwe,
                                                 że każdy widział w pieczarze co innego. Pomóż im rozwiązać tę
                                                 zagadkę. Przedstaw koleżankom i kolegom swój pomysł, wysłuchaj
                                                 ich propozycji. Zapisz w zeszycie najtrafniejsze wyjaśnienie.

                                            3.   Na czym polegała czarodziejska moc jaskini? Odszukajcie
                                                 odpowiedni fragment tekstu. Wyjaśnijcie słowa bohaterów
                                                 i sformułujcie wniosek.

                                         16



   1115_polski_Czesc_2.indd   16                                                                              15.11.2019   12:30:54
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23