Page 79 - polski4 cz2
P. 79

+IĐŇ VWK XZbM[QMLbQIĐMU XZba WSVQM _ OĐʼnJWSQMR bIL]UQM
            6IL ZIVMU _aKbMSIĐMU KP_QTQ  OLa _]R <IZIJ]S b _ʼnLSŇ _ ZʼnS]
          _aKPWLbQĐ _ĐI̧VQM b XWSWR]  IJa [_WQU b_aKbIRMU ]LIȎ [Qʼn VIL UW-
          ZbM LTI _aĐW_QMVQI bO]JQWVaKP ZʼnSWXQ[~_  C   E ;\IĐ [Qʼn UIĐWU~_Va
          Q VQM SWˇKbaĐ [Đ~_  S\~ZM bIKbaVIĐ  1 \MZIb [XWRZbIĐ VI UVQM [U]\VQM
          Q ZbMSĐ"
            · ,bQMˇ LW°
            5QIĐW \W bVIKbaȎ" Ê,bQMˇ LWJZaº  BUIZ\_QMVQM Q ΢IT OĐʼnJWSQ VQM
          XWb_ITIĐa U] [Đ~_ LWUI_QIȎ  8Zbab_aKbIQĐMU [Qʼn LW \aKP VQMKIĐ-
          SW_Q\aKP Q VQMLWSWˇKbWVaKP _aZIb~_ Q XW XQMZ_[bMR VQMUIT [aTIJQM
          bOILa_IĐMU QKP XZbMUQTKbIVŇ ZM[b\ʼn
            · ,bQMˇ LWJZa · WLZbMSĐMU C   E · 5][bʼn [Qʼn b _]RMU XW΢MOVIȎ  ·
          ZbMSĐMU OĐW[MU [\IVW_KbaU  · ,bQ̧ _ VWKa XW[\IVW_QĐMU _aZ][baȎ
          _ XWLZ~΢ LITMSŇ  +ba _]R UI KW XZbMKQ_ \MU]'
            · 6QM · WLXW_QMLbQIĐ _]R
             Ê6QMº JaĐW RMLVaU bM [Đ~_  S\~ZM _]R _aUI_QIĐ KIĐSW_QKQM   C   E
            :b]KQĐMU U] [Qʼn VI [baRʼn Q bIKbŇĐMU OW ̧KQ[SIȎ Q KIĐW_IȎ
            · ?]R]  · bI_WĐIĐMU  · ΡMOVIU KQʼn VI LĐ]OW Q ΢aKbʼn  IJa̧ XW_a-
          ĐI_QIĐ b UWZbI _[ba[\SQM [_WRM ZʼnSWXQ[a  C   E
            <MOW΢ LVQI _aRMKPIĐMU SWVVW b *IOLIL] LW *IT[WZa  C   E ? *IT-
          [WZbM _[QILĐMU VI WSZʼn\  S\~Za XĐaVŇĐ _ SZIRM LITMSQM Q VQMbVIVM




          1.   Zaprezentujcie zapamiętane wiadomości o bohaterach Przygód
              Sindbada Żeglarza według wcześniejszego podziału. Możecie
              ponownie zajrzeć do tekstu w razie wątpliwości.


          2.   Wykonajcie poniższe polecenia.





            a.  Zgromadzone przez grupę dane                      b.  Przekażcie swoją mapę uczniom z innej grupy
              uporządkujcie i przedstawcie                           – mają oni pięć minut na to, by zapoznać się
              w formie mapy myśli.                                   z waszymi ustaleniami i zapisać na samoprzy-
              Przygotujcie ją na kartce z bloku.                     lepnych kartkach swoje uwagi (np. propozycje
                                                                     uzupełnienia dodatkowymi informacjami).




            c.  Poproście o zwrot mapy                            d.  Dopilnujcie, by w wyznaczonym czasie
              i przedyskutujcie uwagi zapisane                       mapa myśli powędrowała do kolejnej
              na kartkach. Jeśli trzeba, wpro-                       grupy – ta także ma prawo wyrazić opinię
              wadźcie uzupełnienia i poprawki.                       o waszej pracy i zaproponować uzupełnienia.




                                                                                  77



   1115_polski_Czesc_2.indd   77                                                                              15.11.2019   12:31:23
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84