Page 14 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 14
Z życia klasy
Pracowaliśmy w grupach nad zasadami
obowiązującymi w naszej klasie oraz nad
sposobami uczenia się. Dobrze wiemy,
co nam przeszkadza, a co pomaga,
bo jesteśmy razem już trzeci rok.
Grupy wylosowały zadania. Nasza
grupa miała zrobić plakat o uczeniu
się. Karolina wcześniej obiecała, że
przyniesie duży arkusz kolorowego
papieru dla naszej grupy, a Jacek – kolorowe
flamastry. Jacek wywiązał się z obietnicy, za to Karolina nie tylko nie
przyniosła papieru, ale jeszcze obraziła się na mnie, bo zwróciłam jej
uwagę, że złamała słowo. Na szczęście papier pożyczyła nam grupa Witka.
Ja zapisałam zdanie: Trzeba pić wodę i dobrze się odżywiać. Karolina
zaproponowała, żeby zapisać: Zanim zaczniesz się uczyć, posprzątaj
stolik. Marek wymyślił: Możesz uczyć się, chodząc albo siedząc na piłce.
Tu trochę się sprzeczaliśmy, ale Marek powiedział, że on tak najlepiej
zapamiętuje nowe wiadomości, więc zdanie zapisaliśmy na plakacie.
Dodałam jeszcze zdanie: Ucz się z koleżanką lub z kolegą. Wtedy Marek
przypomniał nam o mapach myśli i razem zredagowaliśmy ostatni
punkt: Narysuj mapę myśli, a potem opowiedz jej treść mamie lub tacie.
Ja dodałam jeszcze jedno zdanie, bo wczoraj wspólnie z mamą zrobiłam
sobie planer: Przygotuj plan i zaplanuj czas na naukę.
Byliśmy z siebie dumni. Plakat ozdobiliśmy wspólnie i zdecydowaliśmy,
kto go zaprezentuje klasie.
Jolanta Okuniewska, Beata Skrzypiec
1. Przeczytaj opowiadanie i odpowiedz na pytania. • Wyjaśnij, co to znaczy złamać słowo.
• Jakie zadania miały do wykonania dzieci? • Które z zaproponowanych przez dzieci sposobów
stosujesz podczas uczenia się? Którego ze sposobów
• W jaki sposób podzieliły się pracą?
chciałabyś/ chciałbyś spróbować? Dlaczego?
12 Jak być uczniem