Page 14 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
        P. 14
     Z życia klasy
       Pracowaliśmy w grupach nad zasadami
       obowiązującymi w naszej klasie oraz nad
       sposobami uczenia się. Dobrze wiemy,
       co nam przeszkadza, a co pomaga,
       bo jesteśmy razem już trzeci rok.
         Grupy wylosowały zadania. Nasza
       grupa miała zrobić plakat o uczeniu
       się. Karolina wcześniej obiecała, że
       przyniesie duży arkusz kolorowego
       papieru dla naszej grupy, a Jacek – kolorowe
       flamastry. Jacek wywiązał się z obietnicy, za to Karolina nie tylko nie
       przyniosła papieru, ale jeszcze obraziła się na mnie, bo zwróciłam jej
       uwagę, że złamała słowo. Na szczęście papier pożyczyła nam grupa Witka.
         Ja zapisałam zdanie: Trzeba pić wodę i dobrze się odżywiać. Karolina
       zaproponowała, żeby zapisać: Zanim zaczniesz się uczyć, posprzątaj
       stolik. Marek wymyślił: Możesz uczyć się, chodząc albo siedząc na piłce.
       Tu trochę się sprzeczaliśmy, ale Marek powiedział, że on tak najlepiej
       zapamiętuje nowe wiadomości, więc zdanie zapisaliśmy na plakacie.
       Dodałam jeszcze zdanie: Ucz się z koleżanką lub z kolegą. Wtedy Marek
       przypomniał nam o mapach myśli i razem zredagowaliśmy ostatni
       punkt: Narysuj mapę myśli, a potem opowiedz jej treść mamie lub tacie.
       Ja dodałam jeszcze jedno zdanie, bo wczoraj wspólnie z mamą zrobiłam
       sobie planer: Przygotuj plan i zaplanuj czas na naukę.
         Byliśmy z siebie dumni. Plakat ozdobiliśmy wspólnie i zdecydowaliśmy,
       kto go zaprezentuje klasie.
                                                                           Jolanta Okuniewska, Beata Skrzypiec
       1.  Przeczytaj opowiadanie i odpowiedz na pytania.   •  Wyjaśnij, co to znaczy złamać słowo.
       •  Jakie zadania miały do wykonania dzieci?          •  Które z zaproponowanych przez dzieci sposobów
                                                              stosujesz podczas uczenia się? Którego ze sposobów
       •  W jaki sposób podzieliły się pracą?
                                                              chciałabyś/ chciałbyś spróbować? Dlaczego?
        12  Jak być uczniem
     	
