Page 14 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 14

Z życia klasy

       Pracowaliśmy w grupach nad zasadami

       obowiązującymi w naszej klasie oraz nad

       sposobami uczenia się. Dobrze wiemy,

       co nam przeszkadza, a co pomaga,

       bo jesteśmy razem już trzeci rok.

         Grupy wylosowały zadania. Nasza

       grupa miała zrobić plakat o uczeniu

       się. Karolina wcześniej obiecała, że

       przyniesie duży arkusz kolorowego
       papieru dla naszej grupy, a Jacek – kolorowe

       flamastry. Jacek wywiązał się z obietnicy, za to Karolina nie tylko nie

       przyniosła papieru, ale jeszcze obraziła się na mnie, bo zwróciłam jej

       uwagę, że złamała słowo. Na szczęście papier pożyczyła nam grupa Witka.

         Ja zapisałam zdanie: Trzeba pić wodę i dobrze się odżywiać. Karolina

       zaproponowała, żeby zapisać: Zanim zaczniesz się uczyć, posprzątaj

       stolik. Marek wymyślił: Możesz uczyć się, chodząc albo siedząc na piłce.
       Tu trochę się sprzeczaliśmy, ale Marek powiedział, że on tak najlepiej

       zapamiętuje nowe wiadomości, więc zdanie zapisaliśmy na plakacie.

       Dodałam jeszcze zdanie: Ucz się z koleżanką lub z kolegą. Wtedy Marek

       przypomniał nam o mapach myśli i razem zredagowaliśmy ostatni

       punkt: Narysuj mapę myśli, a potem opowiedz jej treść mamie lub tacie.

       Ja dodałam jeszcze jedno zdanie, bo wczoraj wspólnie z mamą zrobiłam

       sobie planer: Przygotuj plan i zaplanuj czas na naukę.

         Byliśmy z siebie dumni. Plakat ozdobiliśmy wspólnie i zdecydowaliśmy,

       kto go zaprezentuje klasie.

                                                                           Jolanta Okuniewska, Beata Skrzypiec




       1.  Przeczytaj opowiadanie i odpowiedz na pytania.   •  Wyjaśnij, co to znaczy złamać słowo.
       •  Jakie zadania miały do wykonania dzieci?          •  Które z zaproponowanych przez dzieci sposobów
                                                              stosujesz podczas uczenia się? Którego ze sposobów
       •  W jaki sposób podzieliły się pracą?
                                                              chciałabyś/ chciałbyś spróbować? Dlaczego?
        12  Jak być uczniem
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19