Page 15 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 15
przemyślenia
lista
analiza
notatki
Twardy orzech do zgryzienia
Kasia siedziała zasmucona w swoim pokoju. Właśnie skończyła
rozmowę z mamą na temat zajęć dodatkowych, które tak pięknie sobie
obmyśliła. W poniedziałek zaraz po lekcjach chciała chodzić na zajęcia
z rysunku. We wtorek zaplanowała wyjście na basen z Marcysią. Była
przekonana, że zawiezie je mama, a odbierze tata. W środę po południu
zaplanowała zajęcia taneczne w szkole, bo to całkiem nowa propozycja.
W czwartek lekcje kończyła nieco wcześniej, więc miała czas na kółko
kodowania. Już rok temu brała udział w tych zajęciach i pokochała
roboty. W piątek co dwa tygodnie odbywały się w szkole spotkania
drużyny zuchowej. To też jej się spodobało. Było jej bardzo przykro,
że mama nie zgodziła się na wszystkie propozycje.
Jak tu wybrać trzy zajęcia? Kasia ma twardy orzech do zgryzienia.
Jolanta Okuniewska
2. Przeczytaj tekst. Odpowiedz na pytania • Jak myślisz, dlaczego mama nie zgodziła się na wszystkie
i wykonaj polecenie. propozycje Kasi?
• W jakich zajęciach pozalekcyjnych chciała • Wyjaśnij, co to znaczy mieć twardy orzech do zgryzienia.
brać udział Kasia?
• Z jakiego powodu dziewczynka była smutna?
3. Wymyśl i zadaj inne pytania dotyczące tekstu. Córeczko, ja też
4. Odegrajcie scenkę przedstawiającą mam swoje plany…
rozmowę Kasi z mamą na temat
zajęć dodatkowych.
13