Page 15 - 883820_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_1
P. 15

przemyślenia



                          lista



                        analiza



                        notatki










        Twardy orzech do zgryzienia

        Kasia siedziała zasmucona w swoim pokoju. Właśnie skończyła

        rozmowę z mamą na temat zajęć dodatkowych, które tak pięknie sobie

        obmyśliła. W poniedziałek zaraz po lekcjach chciała chodzić na zajęcia

        z rysunku. We wtorek zaplanowała wyjście na basen z Marcysią. Była

        przekonana, że zawiezie je mama, a odbierze tata. W środę po południu

        zaplanowała zajęcia taneczne w szkole, bo to całkiem nowa propozycja.
        W czwartek lekcje kończyła nieco wcześniej, więc miała czas na kółko

        kodowania. Już rok temu brała udział w tych zajęciach i pokochała

        roboty. W piątek co dwa tygodnie odbywały się w szkole spotkania

        drużyny zuchowej. To też jej się spodobało. Było jej bardzo przykro,

        że mama nie zgodziła się na wszystkie propozycje.

          Jak tu wybrać trzy zajęcia? Kasia ma twardy orzech do zgryzienia.

                                                                                            Jolanta Okuniewska

        2.  Przeczytaj tekst. Odpowiedz na pytania   •  Jak myślisz, dlaczego mama nie zgodziła się na wszystkie
           i wykonaj polecenie.                        propozycje Kasi?

         •  W jakich zajęciach pozalekcyjnych chciała   •  Wyjaśnij, co to znaczy mieć twardy orzech do zgryzienia.
           brać udział Kasia?
         •  Z jakiego powodu dziewczynka była smutna?

        3.  Wymyśl i zadaj inne pytania dotyczące tekstu.    Córeczko, ja też

              4.  Odegrajcie scenkę przedstawiającą          mam swoje plany…
                 rozmowę Kasi z mamą na temat
                 zajęć dodatkowych.

                                                                                                             13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20