Page 60 - 883821_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_2
P. 60
Cechy dobrego opowiadania
Zawsze, gdy skończę Ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
pisać, sprawdzam, czy Jest logiczne i ma sens.
o wszystkim pamiętałem! Ma poprawnie zbudowane zdania.
Zawiera różnorodne przymiotniki
opisujące rzeczowniki.
Składa się co najmniej z sześciu zdań.
Nie ma błędów ortograficznych.
1. Popatrz na historyjkę obrazkową. Powiedz, jak zaczęła się historia Dorotki i Tomka, co wydarzyło się później.
Jak ta historia mogła się zakończyć? Możesz wykorzystać słownictwo zebrane w ramce pod obrazkami.
1. Tomku, 4.
idziemy Uważaj
na łyżwy? na niego!
Spróbuję teraz
sama.
2. 3.
Pewnego razu… Pewnego dnia… Tego dnia… Wszystko zaczęło się od…
Później… Następnie… Niespodziewanie… Nigdy…
Na szczęście wszystko skończyło się… Gdyby nie ta przygoda, to…
Wszystko skończyło się…
2. Napisz zakończenie tego opowiadania.
3. Dobierzcie się w czwórki i przeczytajcie sobie swoje zakończenia opowiadań.
58 Zimowe opowieści