Page 61 - 883821_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_2
P. 61
Ciekawe, jak to napisać to wielka sztuka.
Pisać poprawnie
Pisowni niektórych wyrazów z ch nie tłumaczy żadna reguła tu rady szuka.
Kto czegoś nie wie,
ortograficzna. Ich pisownię trzeba zapamiętać, np. chodzi,
chichot, macha, chmura.
Łatwiej zapamiętujemy coś, co nas śmieszy, bawi, jest ciekawe
i niezwykłe. Rysuj sobie wesołe skojarzenia.
Nie chcę
chorować!
4. Przeczytaj wyrazy. Sprawdź, czy wszystkie są przedstawione na obrazkach.
chodnik, chodzi, chłopiec, chomik, cholewki, macha,
chusteczka, grochy, puchar, chmura, chichot, chabrowe,
chrząszcz, chirurg, chleb, chcieć, chory, chudy, jacht
5. Odszukaj w ramce wyraz, którego pisownię potrafisz wyjaśnić poznaną regułą ortograficzną.
6. Narysuj w zeszycie wesołe obrazki do wyrazów: chleb, chorągiewka, kuchnia, kucharka, kicha.
59