Page 19 - GwK_podrecznik_cz-3_kl-2_2018
P. 19
„Tego już mu nie daruję!” — pomyślała dziewczynka.
Przed szkołą czekała na nią mama, oczywiście z Małym.
Zuzanka, nie patrząc na podskakującego brata, podeszła do mamy
i z ponurą miną opowiedziała całą straszną historię.
— Z nim trzeba coś zrobić, ja już tego nie wytrzymam — powiedziała,
spoglądając na Małego.
— Co zrobić, co zrobić?— podskakiwał zaciekawiony Mały.
A mama? Zamiast nakrzyczeć na Małego, zaczęła mu to wszystko
opowiadać i tłumaczyć.
„Jak zwykle — myślała zagniewana Zuzanka. — To przecież nic nie
pomoże”.
— A teraz idziemy do sklepu — rzekła nagle mama i po chwili w sklepie
papierniczym kupiła korektor, duży zeszyt w kratkę i długopis.
W domu mama pokazała Zuzance, jak białym korektorem zamalować
w zeszycie bazgroły, a Małemu, zamiast sprawiedliwej kary, dała długopis
i zeszyt w kratkę.
Od tego dnia, gdy Zuzanka odrabiała
lekcje, Mały zasiadał przy swoim stoliku
i trzymając język na brodzie, kreślił
długopisem różne bazgroły w swoim
zeszycie.
— Mały ma lekcje — mówił z dumą.
A Zuzanka myślała sobie:
„Ta moja mama zawsze znajdzie
jakiś sposób, nawet na Małego”.
Agnieszka Galica
1. Powiedz, jaki sposób na Małego miała mama Zuzanki.
2. Opowiedz o swoich pomysłach na zabawy dla młodszego brata
lub młodszej siostry.
3. Przygotujcie i przedstawcie w zespołach scenki rozgrywające się między
wami a waszym młodszym rodzeństwem. Porozmawiajcie na temat
przedstawionych sytuacji.
4. Napisz ciekawe opowiadanie, wiersz lub bajkę. Zastąp wybrane wyrazy
rysunkami i czytaj je razem z młodszym rodzeństwem, koleżanką
lub kolegą.
17