Page 67 - 890695_GWK_podrecznik_kl3_cz 4_2019
P. 67
1. Przepisz wyrazy i podziel je na: rzeczowniki (kto? co?), czasowniki
(co robi?), przysłówki (jak?), przymiotniki (jaki?, jaka?, jakie?) i liczebniki
(ile?, który z kolei?).
lot lotniczy lata szybko ląduje wysoko
dwoje pasażerskie równo podróżniczy podróż
lotnicza samolot balonowe dziesięć śmigło
trzeci podróżuje dwa dokładnie przelatuje
lotnisko szybujemy
2. Odgadnij zagadki. Czy mówią o tych samych przedmiotach?
Jakie są między nimi różnice?
Nadętą zabawkę Jest duży i pękaty.
chętnie trzymam w rękach. Polecisz nim do góry,
Gdy mocno nacisnę, bo rozgrzane powietrze
z hukiem wielkim pęka. unosi go pod chmury.
Ewa Wierzchowska Ewa Wierzchowska
3. Wykonaj doświadczenie z balonem.
Balonowa rakieta
1. Nadmuchaj długi, wąski balon.
2. Włóż mały kartonowy walec
w szyjkę balonu, aby tworzył
on dyszę jak w silniku rakietowym.
3. Przewlecz sznurek przez słomkę
do napojów i rozciągnij
w poprzek pokoju lub sali
klasowej.
4. Przymocuj końce sznurka do
ścian, używając taśmy klejącej.
5. Za pomocą taśmy przymocuj słomkę do powłoki balonu.
6. Przytrzymaj balon w jednym końcu sali, wyjmij zatyczkę i go puść.
Powodzenia!
65