Page 22 - informatyka 4
P. 22
Podsumowanie działu 1
1 Czy znasz te pojęcia? Spróbuj wyjaśnić znaczenie każdego z nich.
animacja Scratch kategorie bloków programowanie
bloki z instrukcjami instrukcja warunkowa praca w chmurze robot edukacyjny
duszek język programowania problem tło sceny
2 Obejrzyj obraz. Odpowiedz na pytania.
Jak spędzano wolny czas dawniej, a jak można to robić dziś?
Czym się różnią dawne gry od dzisiejszych? Jakie są ich
rodzaje? Dlaczego niektóre gry komputerowe stanowią
zagrożenie? Kto i w jaki sposób może wymyślić grę kompu-
terową? Co jest bardziej interesujące – granie w gotową grę
czy samodzielne jej zaprogramowanie? Sofonisba Anguissola, Gra w szachy (źródło: Wikipedia.org)
3 Odpowiedz na pytania. 6 Powiedz, które zakończenie każdego ze zdań
jest poprawne.
z Do czego służy program Kalkulator? Duszek to
z Co to jest programowanie? 1.
a. postać, która programuje.
z Na czym polega programowanie b. postać, która wyłącznie się porusza.
w języku Scratch? c. postać, której działanie jest
z Co to znaczy praca w chmurze? programowane.
z Do czego służy instrukcja warunkowa?
2. Instrukcje (polecenia) dla duszka
z Czym jest animacja? w środowisku Scratch
z Jak można narysować tło sceny a. znajdują się na blokach.
w środowisku Scratch?
b. są umieszczone na scenie.
c. znajdują się w karcie Kostiumy.
4 Zorganizujcie konkurs klasowy na wykonanie
programu w Scratchu w trzech kategoriach 3. Rozpoczęcie działania programu
do wyboru: dialog, ruch, muzyka. Pracujcie możliwe jest po kliknięciu w ikonę
w parach, wspólnie z kolegą lub koleżanką.
a. . b. . c. .
5 Za bilety do kina dla 23 uczniów i ich
wychowawcy zapłacono 365 zł. Cena biletu 4. Photon, Dash i Dot są
dla nauczyciela wynosi 20 zł. Oblicz za pomocą a. wyłącznie zabawkami.
programu Kalkulator, ile kosztował bilet dla b. robotami, które można programować.
jednego ucznia. c. klockami.
20