Page 22 - informatyka 4
P. 22

Podsumowanie działu 1




        1     Czy znasz te pojęcia? Spróbuj wyjaśnić znaczenie każdego z nich.



                 animacja                   Scratch                    kategorie bloków         programowanie
                 bloki z instrukcjami       instrukcja warunkowa       praca w chmurze          robot edukacyjny
                 duszek                     język programowania        problem                  tło sceny



        2     Obejrzyj obraz. Odpowiedz na pytania.








               Jak spędzano wolny czas dawniej, a jak można to robić dziś?
               Czym  się  różnią  dawne  gry od  dzisiejszych?  Jakie  są  ich
               rodzaje? Dlaczego niektóre gry komputerowe stanowią
               zagrożenie? Kto i w jaki sposób może wymyślić grę kompu-
               terową? Co jest bardziej interesujące – granie w gotową grę
               czy samodzielne jej zaprogramowanie?                   Sofonisba Anguissola, Gra w szachy (źródło: Wikipedia.org)


        3      Odpowiedz na pytania.                            6     Powiedz, które zakończenie każdego ze zdań
                                                                      jest poprawne.
                  z  Do czego służy program Kalkulator?                    Duszek to
                  z  Co to jest programowanie?                         1.
                                                                           a. postać, która programuje.
                  z  Na czym polega programowanie                          b. postać, która wyłącznie się porusza.
                   w języku Scratch?                                       c.  postać, której działanie jest

                  z  Co to znaczy praca w chmurze?                            programowane.
                  z  Do czego służy instrukcja warunkowa?
                                                                       2.   Instrukcje (polecenia) dla duszka
                  z  Czym jest animacja?                                   w środowisku Scratch
                  z  Jak można narysować tło sceny                         a. znajdują się na blokach.
                   w środowisku Scratch?
                                                                           b.  są umieszczone na scenie.
                                                                           c.  znajdują się w karcie Kostiumy.
        4      Zorganizujcie konkurs klasowy na wykonanie
               programu w Scratchu w trzech kategoriach                3.   Rozpoczęcie działania programu
               do wyboru: dialog, ruch, muzyka. Pracujcie                  możliwe jest po kliknięciu w ikonę
               w parach, wspólnie z kolegą lub koleżanką.
                                                                           a.       .   b.      .   c.      .
        5      Za bilety do kina dla 23 uczniów i ich
               wychowawcy zapłacono 365 zł. Cena biletu                4.   Photon, Dash i Dot są
               dla nauczyciela wynosi 20 zł. Oblicz za pomocą              a. wyłącznie zabawkami.
               programu Kalkulator, ile kosztował bilet dla                b. robotami, które można programować.
               jednego ucznia.                                             c.  klockami.

                                        20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27