Page 19 - informatyka 4
P. 19
Krok po kroku
1
Zaprogramuj 6
animowany quiz:
5
w nowym pliku Scratcha
nadaj programowi
nazwę Duch zamku 1 ,
wybierz z galerii 2
tło sceny – obrazek lasu, 3
lochu lub zamku 3 ,
wybierz duszka, którym
może być dowolna
postać z kategorii
Fikcja 4 ,
ułóż bloki
z instrukcjami dla
wybranego duszka
według wzoru 5 , 4 2
następnie wymyśl kolejne dwa pytania, dołączając do każdego instrukcję warunkową, dodaj też inne dźwięki,
sprawdź działanie programu 6 i zapisz go po wprowadzeniu ewentualnych poprawek.
Aby zaprogramować 1 1
animowaną kartkę
z pozdrowieniami
z wakacji:
w nowym pliku Scratcha
nadaj programowi nazwę
Pozdrowienia z wakacji 1 ,
5 5
usuń domyślnego duszka 2 ,
wczytaj tło sceny z pliku,
7
w tym celu kliknij w ikonę 6 6
galerii teł 3 i w opcję Wczytaj
7
tło 4 , następnie w nowym 4 4
oknie kliknij w ikonę pliku ze
zdjęciem tła 5 i w przycisk
2 2
Otwórz 6 ,
na karcie Tła usuń białe tło 7 , 3 3
17