Page 19 - informatyka 4
P. 19

Krok po kroku
                                                          1
          Zaprogramuj                                                                     6
          animowany quiz:
                                                   5
              w nowym pliku Scratcha
              nadaj programowi
              nazwę Duch zamku  1  ,

              wybierz z galerii  2
              tło sceny – obrazek lasu,                                                                        3
              lochu lub zamku  3  ,

              wybierz duszka, którym
              może być dowolna
              postać z kategorii
              Fikcja  4  ,

              ułóż bloki
              z instrukcjami dla
              wybranego duszka
              według wzoru  5  ,                                                                      4     2

              następnie wymyśl kolejne dwa pytania, dołączając do każdego instrukcję warunkową, dodaj też inne dźwięki,
              sprawdź działanie programu  6   i zapisz go po wprowadzeniu ewentualnych poprawek.




          Aby zaprogramować                                                       1   1
          animowaną kartkę
          z pozdrowieniami
          z wakacji:

              w nowym pliku Scratcha
              nadaj programowi nazwę
              Pozdrowienia z wakacji  1  ,
                                                                     5                         5
              usuń domyślnego duszka  2  ,

              wczytaj tło sceny z pliku,
                                                              7
              w tym celu kliknij w ikonę                                      6                          6
              galerii teł  3   i w opcję Wczytaj
                                                          7
              tło  4  , następnie w nowym                                                                     4    4
              oknie kliknij w ikonę pliku ze
              zdjęciem tła  5   i w przycisk
                                                                              2    2
              Otwórz  6  ,
              na karcie Tła usuń białe tło  7  ,                                                               3   3


                                                                                  17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24