Page 18 - informatyka 4
P. 18

1.4            Programowanie – zadania






       Podejmij temat





                                                                  Co to jest quiz [czytaj: kłiz]?





       Instrukcja warunkowa umożliwia       Scratch  daje  wiele  możliwości  tworzenia  różnego  rodzaju  progra-
       wykonanie zaprogramowanych           mów  –  animacji,  historyjek,  komiksów,  gier  oraz  interaktywnych
       czynności po spełnieniu podane-      projektów muzycznych lub graficznych. Interesującym rodzajem za-
       go warunku.                          bawy edukacyjnej, prowadzonej np. w formie konkursu, może być
                                            quiz, w którym odpowiada się na przygotowane pytania. Przy pro-
                                            gramowaniu quizu bardzo przydatna jest instrukcja warunkowa,
                                            która należy do kategorii Kontrola. Umożliwia ona wybór poprawnej
                                            odpowiedzi spośród kilku zaproponowanych.






       Krok po kroku                             1


       Aby zaprogramować quiz:                                                            8

                                                       5
            uruchom edytor Scratch i nadaj                 4
            nazwę programowi Quiz  1  ,

            wybierz tło sceny z galerii  2                                                            6         7
            lub wczytaj tło ze swojego pliku,

            usuń domyślnego duszka
            i wybierz dowolną postać
            z galerii  3  ,

            na karcie Skrypt ułóż bloki
            z instrukcjami według
            wzoru  4  ,                                                                               3       2

            uruchom program  5  , napisz odpowiedź na pierwsze pytanie  6   i ją zatwierdź  7  ,

            ułóż kolejne pytania w blokach, dobierając tła sceny, które pasują tematycznie do pytań,

            sprawdź działanie programu  8  , w razie potrzeby wprowadź poprawki.

                                         16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23