Page 21 - informatyka 6
P. 21

1.5   Jak sterować robotem z użyciem tabletu lub smartfona  Aby rozpocząć programowanie robota, należy wy-
                                                             brać kolejno opcje Moje projekty, Mój pierwszy program
                                                             (My  Projects,  My  First  Program).  W  obszarze  robo-
                                                             czym  okna  programu  znajduje  się  bloczek  When
                                                             Start (Kiedy klikniesz w Start). Inne polecenia zawarte
                                                             na  bloczkach  są  pogrupowane  według  kategorii,
                                                             m.in. Start – Początek, Drive – Ruch, Look – Ruch gło-
                                                             wy, Light – Światło, Sound – Dźwięk.








         Krok po kroku


         Zaprogramuj Dasha, aby powoli                                           2           3
                                                                     1
         przebył 50 cm i wydał dźwięk:

               wybrany z kategorii ruchu Drive   bloczek For-
                                           1
                                                                                           4
               ward 50 normal   2  (Naprzód 50 w normalnym
               tempie) dołącz do bloczka When Start,
               zmień prędkość Dasha z normal na very slow  3                                      5
               (bardzo wolno), przesuwając suwakiem  4 ,
                                                                8
               zatwierdź zmiany  5 ,
               dołącz wybrany bloczek z kategorii dźwięków
               Sound  6 ,
               kliknij w zielony przycisk Start  7 , aby spraw-
                                                                 6
               dzić działanie programu,
                                                                                                  9
               nazwij  projekt  –  kliknij   w  ikonę  z plusem   8
               i wpisz nazwę w oknie Nazwa projektu (Pro-
                                                                                             10
               ject name)  9 ,                                   7
               zapisz projekt  10 .





          W aplikacji Blocky można tak zaprogramować robota, aby wykonał kolej-
          no kilka zadań po użyciu wskazanych aktywatorów. Na przykład kliknięcie
          w przycisk Start spowoduje, że Dash wykona zadanie zaprogramowane pod
          bloczkiem When Start, a wciśnięcie przycisku na głowie Dasha spowodu-
          je wykonanie zadania zaprogramowanego pod bloczkiem When Dash Top
          Button, co znaczy: kiedy wciśniesz górny przycisk na głowie robota.



                                                                                  19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26