Page 22 - informatyka 6
P. 22
Aktywatory, na które reaguje Dash
Reakcja na użycie przycisku na głowie Dasha: Reakcja na zmianę pozycji:
górny przycisk – Top Button na podniesienie robota – Picked Up
[czytaj piket ap]
trzy przyciski – Button 1, 2, 3
Reakcja na przeszkody:
z przodu – Obstacle in Front
[czytaj obstakl in front]
z przodu po lewej stronie
– Obstacle on Left
[czytaj obstakl on left]
z przodu po prawej stronie
– Obstacle on Right
Reakcja na dźwięki: [czytaj obstakl on rajt]
na klaśnięcie - Hear Clap z tyłu – Object Behind
[czytaj hir klap] [czytaj obdżekt bihańd]
na głos - Hear Voice kiedy robot zostanie unieruchomiony – Stuck
[czytaj hir wojs] [czytaj stak]
1. Zaprogramuj Dasha, aby zatańczył ze śpiewem według wzoru. Kliknij w zielony przycisk
Start, aby sprawdzić poprawność działania programu. Następnie zmień dźwięk, zapro-
gramowany za pomocą pomarańczowego bloczka. Sprawdź działanie programu.
W skrócie Czy już umiesz?
Dash to programowalny robot, którym można 1 Zaprogramuj Dasha, aby poruszał się
sterować za pomocą aplikacji (np. Blockly) w różnych kierunkach, z różną prędkością i by
na tablecie lub smartfonie. wydawał dźwięki.
Aplikacja Blockly umożliwia przeglądanie 2 Zaprogramuj Dasha. Zastosuj takie
dostępnych lub tworzenie własnych aktywatory, aby robot podczas tańca i śpiewu
programów dla Dasha. Polecenia obrócił się wokół siebie po klaśnięciu.
znajdują się na bloczkach, podobnie jak
w środowisku Scratch. 3 Wspólnie z koleżanką lub kolegą zaprogramuj
Dasha, aby po zetknięciu z przeszkodą
W trakcie pracy nad tworzeniem programu wydawał określony dźwięk i poruszał się
należy sprawdzać działanie kolejnych w tył.
etapów. W razie potrzeby należy wprowadzać
niezbędne poprawki.
20