Page 22 - informatyka 6
P. 22

Aktywatory, na które reaguje Dash


            Reakcja na użycie przycisku na głowie Dasha:                        Reakcja na zmianę pozycji:
            górny przycisk – Top Button                                na podniesienie robota – Picked Up
                                                                                               [czytaj piket ap]
              trzy przyciski – Button 1, 2, 3

                                                                                     Reakcja na przeszkody:
                                                                                z przodu – Obstacle in Front
                                                                                          [czytaj obstakl in front]

                                                                                  z przodu po lewej stronie
                                                                                         – Obstacle on Left
                                                                                          [czytaj obstakl on left]
                                                                                 z przodu po prawej stronie
                                                                                        – Obstacle on Right
            Reakcja na dźwięki:                                                           [czytaj obstakl on rajt]
            na klaśnięcie - Hear Clap                                                 z tyłu – Object Behind

            [czytaj hir klap]                                                            [czytaj obdżekt bihańd]

            na głos - Hear Voice                              kiedy robot zostanie unieruchomiony – Stuck
            [czytaj hir wojs]                                                                      [czytaj stak]



       1.      Zaprogramuj Dasha, aby zatańczył ze śpiewem według wzoru. Kliknij w zielony przycisk
             Start, aby sprawdzić poprawność działania programu. Następnie zmień dźwięk, zapro-
             gramowany za pomocą pomarańczowego bloczka. Sprawdź działanie programu.







       W skrócie                                                 Czy już umiesz?


             Dash to programowalny robot, którym można             1  Zaprogramuj Dasha, aby poruszał się
             sterować za pomocą aplikacji (np. Blockly)               w różnych kierunkach, z różną prędkością i by
             na tablecie lub smartfonie.                              wydawał dźwięki.
             Aplikacja Blockly umożliwia przeglądanie              2  Zaprogramuj Dasha. Zastosuj takie
             dostępnych lub tworzenie własnych                        aktywatory, aby robot podczas tańca i śpiewu
             programów dla Dasha. Polecenia                           obrócił się wokół siebie po klaśnięciu.
             znajdują się na bloczkach, podobnie jak
             w środowisku Scratch.                                 3  Wspólnie z koleżanką lub kolegą zaprogramuj
                                                                      Dasha, aby po zetknięciu z przeszkodą
             W trakcie pracy nad tworzeniem programu                  wydawał określony dźwięk i poruszał się
             należy sprawdzać działanie kolejnych                     w tył.
             etapów. W razie potrzeby należy wprowadzać
             niezbędne poprawki.

                                        20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27