Page 16 - informatyka 6
P. 16
1.4 Od planowania do realizacji. Kodowanie w chmurze 1. Rozwiąż łamigłówki 5., 6. i 7. Etapu 3. Artysta (studio.code.org/s/course3).
Podczas rozwiązywania 7. łamigłówki określ cel i przeanalizuj, jakie należy
zastosować bloczki, aby dokończyć rysowanie trójkąta i wiatraków. Użyj in-
strukcji Powtórz razy. Pamiętaj, że suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni,
a każdy kąt w trójkącie równobocznym ma 60 stopni. Sprawdź działanie uło-
Podejmij temat Odczytaj zakodowane hasło. Wyjaśnij, jak je rozumiesz. żonego kodu.
NAJPIERW
1 Y Ą J B P C L D I F 1 1 2 2 3 2 2 2 1 3
POTEM
2 G N H A L T Ł M S W
2 1 3 3 2 2 2 1 3
3 E T O Z K J M Ż R Ó
Ciekawe! Napotkany problem należy najpierw zdefiniować (rozpoznać i na-
Nauka kodowania z Code Stu- zwać). Następnym krokiem jest planowanie działań, czyli analiza
dio obejmuje bezpłatne kursy sytuacji problemowej i określenie celu. Kolejny krok to poszuki-
zawierające ponad 22 miliardy wanie sposobów rozwiązania problemu, wybranie najbardziej od-
linii kodu. W Godzinie Kodowa-
nia bierze udział ponad 600 powiedniego i zastosowanie go. Po sprawdzeniu efektu końcowego
TM
milionów uczestników. otrzymujemy odpowiedź, czy cel został osiągnięty.
Krok po kroku
Dokończ kod, aby narysować wiatrak losowo wybranymi kolorami:
w polu Adresu przeglądarki internetowej na-
pisz studio.code.org/s/course3, następnie wy-
bierz 4. łamigłówkę Etap 3.
(w razie potrzeby zastosuj opcję tłumaczenia
strony na język polski),
1
przeanalizuj, jakie bloczki zostały ułożone 1 ,
zwróć uwagę na kąt obrotu postaci, sprawdź
działanie kodu, klikając w przycisk Uruchom 2 , 3
wprowadź poprawki, używając instrukcji Po-
wtórz ??? razy 3 i ponownie sprawdź popraw-
2
ność kodu,
zobacz, jak wygląda kod zapisany w języku
JavaScript, klikając w napis Pokaż kod 4 , 4
5
aby przejść do kolejnej łamigłówki, kliknij
w przycisk Kontynuuj 5 .
14