Page 64 - 890731_Ja i Moja Szkola NA NOWO podr_kl3 cz3
P. 64
Pisownia nienie z przysłówkami
Przysłówki w stopniu równym utworzone
od przymiotników (odprzymiotnikowe)
z przeczeniem nie pisz łącznie, np.:
nieładnie, niewyraźnie.
1. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki i zapisz je w zeszycie.
niespokojny, niedobra, nieposłuszny, niemili, niejasne
2. W każdej parze wyrazów wskaż przysłówek.
nieładnie niezdrowo niegorący
nieładny niezdrowy niegorąco
nieostro nietrudny nieźle
nieostry nietrudno niezły
3. Do podanych przysłówków dobierz przysłówki z przeczeniem nie o znacze-
niu przeciwnym i zapisz je w zeszycie.
62 prędko – ładnie –
brzydko – starannie –
wesoło – dokładnie –
4. Odszukaj w tabeli przysłówki. Przeczytaj kolejno towarzyszące im sylaby
i utwórz z nich przysłowie. Objaśnij je.
nieciekawy nieźle niesłyszący niejasno
Co Mąd dwie rej
nieobecny nie zrobi niewysoko nie ma
gło wy gło to
niedokładnie niezdrowa niebrzydko niegrzecznie
wie nie dość dwie
niewidoczny niedużo nierozwiązany nieciekawie
jed sło na. wie.
• Odczytaj przysłowie powstałe z pozostałych sylab. Objaśnij je.