Page 7 - mat kl 4 cz.2
P. 7

Jak korzystać z podręcznika  5.   Ułamki zwykłe


 Numer i temat
 Podejmij temat  Przykłady                                Szymon
 Pytania do ilustracji   Przykładowe rozwiązania
 wprowadzają do tematu   zadań ułatwiają
 i skłaniają do dyskusji.  samodzielną naukę.
 Ważne treści  Ćwiczenia
 matematyczne  Ćwiczenia pozwalają
 Treści, które należy   opanować konkretną
 przyswoić, wyróżniają   matematyczną czynność.
 się kolorem.  Michał
 Więcej na temat
 Ciekawe!  Dodatkowe wiadomości
 Interesujące wiadomości   rozszerzają podstawę
 uzupełniają treść lekcji.  programową.
 Dialogi dzieci
 Rozmowy uczniów wyjaśniają   Zadania
 problemy matematyczne prostym,   Zadania dotyczą bieżącego tematu i nawiązują
 potocznym językiem.  do zagadnień wcześniejszych.
 Podsumowanie działu
 Wiadomości zebrane    Czy już umiesz?
 na końcu działu pomagają   Zadania kończące dany
 powtórzyć materiał.  dział utrwalają zdobyte
 umiejętności.
 Wskazówki
 Podpowiedzi w formie                                                                                      Karolina
 rozmowy dzieci za
 pomocą komunikatora
 internetowego ułatwiają
 samodzielną pracę.
 Zadania trudniejsze  Marta
 Zadania o wyższym
 stopniu trudności
 są oznaczone gwiazdką.


 Pamiętaj, że podręcznik
 Link do wiedzy  ma służyć uczniom
 Nowe, ciekawe treści nawiązują do innych dziedzin wiedzy   z kolejnych klas.
 i zachęcają uczniów do korzystania z nowoczesnych technologii.  Nic w nim nie zapisuj.
                                                         Przemek
 Znaczenie ikon
                      Na imieninach Szymona dzieci jadły pizzę. Do podziału były 4 pizze tej samej wielkości, ale niejednakowo
 zadanie   pytanie    pokrojone. Przyjrzyj się uważnie rysunkowi i odpowiedz na pytania.
 do wykonania   do ilustracji  gra  uwaga
 w grupie             1.   Kto zjadł najwięcej pizzy?
                      2.   Które dzieci zjadły taką samą część pizzy?
 zadanie   zadanie    3.   Kto zjadł najmniej?
 nawiązujące   do wykonania   łamigłówka,   link   4.    Po zjedzeniu wybranych przez siebie kawałków wszystkie dzieci powiedziały, że pizza jest bardzo
 do innego   z wykorzystaniem   zagadka, żart  do wiedzy  smaczna i każdy chętnie zjadłby jeszcze połowę tego co poprzednio. Sprawdź, czy było to możliwe,
 przedmiotu  nowoczesnych
 technologii               wiedząc o tym, że każdy mógł sięgać po dowolne kawałki pizzy i je dzielić.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12