Page 7 - mat kl 4 cz.2
P. 7
Jak korzystać z podręcznika 5. Ułamki zwykłe
Numer i temat
Podejmij temat Przykłady Szymon
Pytania do ilustracji Przykładowe rozwiązania
wprowadzają do tematu zadań ułatwiają
i skłaniają do dyskusji. samodzielną naukę.
Ważne treści Ćwiczenia
matematyczne Ćwiczenia pozwalają
Treści, które należy opanować konkretną
przyswoić, wyróżniają matematyczną czynność.
się kolorem. Michał
Więcej na temat
Ciekawe! Dodatkowe wiadomości
Interesujące wiadomości rozszerzają podstawę
uzupełniają treść lekcji. programową.
Dialogi dzieci
Rozmowy uczniów wyjaśniają Zadania
problemy matematyczne prostym, Zadania dotyczą bieżącego tematu i nawiązują
potocznym językiem. do zagadnień wcześniejszych.
Podsumowanie działu
Wiadomości zebrane Czy już umiesz?
na końcu działu pomagają Zadania kończące dany
powtórzyć materiał. dział utrwalają zdobyte
umiejętności.
Wskazówki
Podpowiedzi w formie Karolina
rozmowy dzieci za
pomocą komunikatora
internetowego ułatwiają
samodzielną pracę.
Zadania trudniejsze Marta
Zadania o wyższym
stopniu trudności
są oznaczone gwiazdką.
Pamiętaj, że podręcznik
Link do wiedzy ma służyć uczniom
Nowe, ciekawe treści nawiązują do innych dziedzin wiedzy z kolejnych klas.
i zachęcają uczniów do korzystania z nowoczesnych technologii. Nic w nim nie zapisuj.
Przemek
Znaczenie ikon
Na imieninach Szymona dzieci jadły pizzę. Do podziału były 4 pizze tej samej wielkości, ale niejednakowo
zadanie pytanie pokrojone. Przyjrzyj się uważnie rysunkowi i odpowiedz na pytania.
do wykonania do ilustracji gra uwaga
w grupie 1. Kto zjadł najwięcej pizzy?
2. Które dzieci zjadły taką samą część pizzy?
zadanie zadanie 3. Kto zjadł najmniej?
nawiązujące do wykonania łamigłówka, link 4. Po zjedzeniu wybranych przez siebie kawałków wszystkie dzieci powiedziały, że pizza jest bardzo
do innego z wykorzystaniem zagadka, żart do wiedzy smaczna i każdy chętnie zjadłby jeszcze połowę tego co poprzednio. Sprawdź, czy było to możliwe,
przedmiotu nowoczesnych
technologii wiedząc o tym, że każdy mógł sięgać po dowolne kawałki pizzy i je dzielić.